مهاجرت

مهاجرت به کانادا بدون پول

مهاجرت به کانادا بدون پول

کشور کانادا به عنوان یکی از مهاجرپذیرترین کشورهای جهان است؛ با این حال مهاجرت به کانادا بدون پول امری غیر ممکن به نظر می‌رسد. فراموش نکنید که مهاجرت به شکل کلی امری بسیار پرهزینه است و نمی‌توان ادعا کرد که مهاجرت بدون هزینه به کانادا امکان پذیر است، ولی ما در ادامه به بیان کم‌هزینه‌ترین روش‌ها خواهیم پرداخت. سالانه افراد بسیاری از نقاط مختلف دنیا با انگیزه‌هایی مانند پیشرفت در زمینه شغلی، تحصیل، رفاه زندگی و آینده فرزندان اقدام به مهاجرت به کشورهای دیگر می‌کنند. این کشورها با انگیزه‌های مختلفی مانند کمبود نیروی کار و مقابله با افزایش سن جمعیت اقدام به پذیرش مهاجر می‌کنند.

پادکست مهاجرت بدون پول

هزینه مهاجرت به کانادا

از بین تمام روش‌هایی که برای مهاجرت وجود دارد، می‌توان مهاجرت تحصیلی و مهاجرت سرمایه‌گذاری را جزو روش‌های پرهزینه دانست. با بررسی و مشاوره حرفه‌ای توسط گروه متخصص فیدس خواهید توانست بهترین و مطلوب‌ترین روش را برای مهاجرت خود برگزینید. یکی از مهم‌ترین فاکتورهای مورد بررسی در ابتدا برای مهاجرت، بررسی هزینه‌های آن است. این هزینه‌ها به دو دسته کلی هزینه‌های مهاجرت و هزینه‌های زندگی در کانادا تقسیم می‌شوند. هزینه‌های مهاجرت به کانادا شامل تمام هزینه‌های مسیر مهاجرت است؛ از قبیل گرفتن مشاور، گرفتن وکیل مهاجرتی، انجام انگشت‌نگاری (بیومتریک)، ترجمه و معادل‌سازی مدارک و… که البته این مراحل و میزان هزینه‌ای که دربر دارند با توجه به مسیری که دنبال خواهید کرد، متفاوت خواهد بود.

مهاجرت بدون پول

هزینه زندگی در کانادا

به شکل کلی شما به عنوان متقاضی مهاجرت باید از ابتدا بررسی کامل و دقیقی از هزینه‌های زندگی، شرایط کاری، وضعیت مالی خود و … داشته باشید؛ چرا که این شمای کلی باعث برنامه‌ریزی بهتر و در نتیجه موفقیت و زندگی بهتر شما بعد از مهاجرت خواهد شد. به صورت کلی حداقل هزینه‌ی زندگی در کانادا برای یک نفر بدون اجاره حدود 1400 دلار کانادا در ماه است. هزینه‌های زندگی در تورنتو کانادا به صورت ماهیانه در زیر آورده شده است:

هزینه زندگی در کانادا

راه های مهاجرت به کانادا

مهاجرت کاری به کانادا بدون پول

مهاجرت کاری را می‌توان از جمله روش‌های کم هزینه مهاجرت به این کشور دانست. لازمه‌ی مهاجرت از این طریق داشتن حداقل‌های مهارت، تحصیلات، تسلط به زبان انگلیسی و یا فرانسه و همچنین سابقه کار در زمینه مورد نظر است. گرفتن جاب آفر مشاغل پردرآمد کانادا، هزینه‌های شما را کاهش خواهد داد. برای مهاجرت کاری، متقاضی می‌بایست ویزای کاری این کشور را اخذ کند که به دو دسته کلی تقسیم می‌شود:

هزینه مهاجرت به کانادا

ویزای جاب آفر کانادا (Closed Work Permit)

در این ویزا شخص با دریافت پیشنهاد شغلی از کارفرمای معتبر می‌تواند درخواست ویزای کاری نماید. مهاجرت از طریق ویزای جاب آفر کم هزینه‌ترین ویزای کاری کاناداست. در این روش از آنجایی که به شکل معمول حقوق خوبی از سوی کارفرمای خارجی پیشنهاد می‌شود، بسیاری از دغدغه‌های مالی متقاضی کاهش می‌یابند.

ویزای اپن ورک پرمیت کانادا (Open Work Permit)

این ویزا برای افرادی که به تازگی از دانشگاه فارغ‌التحصیل شده‌اند، همراهان افراد دارای ویزای تحصیلی یا کاری و در بعضی موارد خاصی که توسط دولت اعلام می‌شود. این نوع مجوز کار محدود به شغل و یا کارفرمای خاصی نیست و نیازی به اخذ مجوز LMIA هم ندارد.

مهاجرت تحصیلی به کانادا بدون پول

مهاجرت تحصیلی را می‌توان جزو روش‌های نسبتا کم هزینه‌ دانست؛ چرا که با گرفتن بورسیه‌های متنوع می‌توانید به صورت رایگان و یا نیمه رایگان در این کشور پیشرفته و رو به توسعه به تحصیل و زندگی بپردازید. با بررسی بورسیه‌های کانادا و دانشگاه‌های آن می‌توانید بهترین بورسیه را برای خود پیدا کنید.

هزینه مهاجرت به کانادا از طریق تولد

یکی از راه‌های گرفتن اقامت این کشور، تولد فرزند در کاناداست. کشور کانادا از اصل خاک تبعیت می‌کند. اصل خاک به این معنی است که هر فردی که در خاک، آسمان و یا آب‌های این کشور متولد شود، شهروند این کشور خواهد بود؛ حتی اگر پدر و مادرش کانادایی نباشند.

در نظر داشته باشید در صورتی که والدین کودک  به عنوان سفیر، دیپلمات یا کارمند کشورهای دیگر در خاک کانادا باشند، به کودک شهروندی تعلق نخواهد گرفت. هزینه این نوع مهاجرت بستگی به شرایط والدین در کانادا دارد. چنانچه با ویزای توریستی قصد تولد فرزند در کانادا را داشته باشید، ممکن است برای شما هزینه زیادی دربر داشته باشد. این هزینه‌ها در صورتی که والدین تابعیت کانادا را داشته باشند، بسیار کمتر خواهد بود. به طور متوسط هزینه زایمان طبیعی بدون بیمه حدود 5000 تا 8000 دلار و هزینه سزارین بدون بیمه حدود 10000 تا 12000 دلار کاناداست.

تولد فرزند در کانادا

مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج

مهاجرت از طریق ازدواج به کانادا علاوه بر کم هزینه بودن مزایای زیادی به همراه دارد. از این طریق احتیاجی به تمکن مالی و یا نمره زبان نخواهید داشت. علاوه بر این، نیازی به تحصیلات و شغل خاصی نیز ندارید. همچنین بعد از گرفتن ویزا مطمئن خواهید بود که اقامت دائم این کشور را نیز دریافت خواهید کرد. نکته مهم دیگر نیز این است که بعد از ازدواج با فرد کانادایی، در صورت داشتن فرزند، می‌توانید برای فرزندان خود هم اقامت دائم کانادا را دریافت نمایید.

شرایط مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج

مهاجرت به کانادا از رطیق ازدواج

اسپانسرشیپ کانادا بدون پول

اگر فردی از خانواده‌‌تان در کانادا شهروند این کشور بوده و یا اقامت دائم آن را دارد و شرایط لازم برای برنامه اسپانسرشیپ کانادا را نیز دارا باشد، می‌تواند به عنوان اسپانسر یا حامی مالی هزینه­‌های شما در کانادا را به عهده بگیرد. در این روش در صورتی که دعوت‌کننده یا اسپانسر تمکن مالی بالا داشته باشد، ممکن است نیازی به ارائه تمکن مالی نداشته باشید. در این صورت مهاجرت به کانادا برای شما کم هزینه خواهد شد. توصیه می‌کنیم در این روش از وکیل مهاجرتی کمک بگیرید.

اسکالرشیپ کانادا

ویزای توریستی کانادا بدون پول

گرفتن ویزا توریستی کانادا نیز جزو روش‌های کم هزینه رفتن به این کشور است. برای جلوگیری از ریجکتی ویزا توریستی کانادا، باید نامه هدف از سفر، دعوتنامه و تمکن ملی ارائه دهید. هرچند که این ویزا در ابتدا اجازه کار در این کشور را به شما نمی‌دهد، اما مسیر خوبی برای وارد شدن به این کشور است؛ چرا که پس از ورود به کانادا با پیگیری خواهید توانست فرصت‌های شغلی را بررسی کنید و در صورت پیدا کردن شغل با کارفرما قرارداد ببندید. سپس ویزای خود را از توریستی به کاری تغییر دهید.

ارزانترین راه مهاجرت به کانادا

پس از بررسی تمامی روش‌های مهاجرت به کانادا، می‌توان نتیجه گرفت که مهاجرت کاری، از طریق جاب آفر ارزان‌ترین راه مهاجرت به کاناداست. البته چنانچه بخواهید از روش‌های دیگری مانند اسپانسرشیپ و ازدواج استفاده کنید و هزینه‌های شما را شخص مقابل تقبل کند، شما مهاجرت ارزانتری نسبت به مهاجرت کاری خواهید داشت.

سوالات متداول

آیا مهاجرت بدون پول امکان پذیر است؟

مهاجرت بدون پول امکان‌پذیر نیست، اما راه‌هایی برای کاهش هزینه‌ها وجود دارد.

ارزان ترین راه مهاجرت به کانادا چیست؟

یکی از ارزان‌ترین روش‌های مرسوم مهاجرت به کانادا دریافت جاب آفر است.

حداقل هزینه زندگی یک فرد در کانادا چقدر است؟

حداقل هزینه زندگی یک فرد در کانادا بدون اجاره ماهیانه 1400 دلار کانادا است.

بازگشت به لیست

2 دیدگاه در “مهاجرت به کانادا بدون پول

  1. آیدا گفت:

    برای کاری کانادا چقد باید پول داشته باشم؟ و چقد طول میکشه؟

    1. fides گفت:

      هزینه زندگی برای یک تا دو ماه رو بعلاوه بلیط هواپیما باید داشته باشید. هزینه ها رو در مقاله هزینه زندگی در کانادا را بخوانید. از لحاظ بازه زمانی کشور کانادا برای ویزای کاری یکم طولانی هست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *