مهاجرت

نامه هدف از سفر به کانادا چیست؟

نامه هدف از سفر کانادا

نامه هدف از سفر مانند یک برنامه سفر است و به تفصیل توضیح می‌دهد که چرا می‌خواهید از کشور مقصد بازدید کنید. یکی از مراحل مهم در گرفتن ویزا توریستی کانادا این است که توضیح دهید چرا می‌خواهید سفر کنید. در واقع در نامه هدف از سفر باید آفیسر را متقاعد کنید که پس از سفر، به کشور خود برمی‌گردید. برای آن‌ها همواره فرض بر این است که تمام کسانی که درخواست ویزا دارند، ممکن است بخواهند برای همیشه در کانادا بمانند. بنابراین محتوای نامه Purpose of travel باید ثابت کند که شما در مورد هدف سفرتان صادق هستید و قصد مهاجرت به کانادا را ندارید. در واقع مهم است که دلیل شما با نوع ویزای درخواستی شما مطابقت داشته باشد. به عنوان مثال، اگر درخواست ویزای بازدید تجاری دارید، هدف از سفر شما نباید گشت و گذار در کانادا و تماشای آبشار نیاگارا باشد.

پادکست نامه هدف از سفر

بخش‌های نامه هدف از سفر

یک نامه هدف از سفر با توجه به نوع ویزا، می‌تواند شامل بخش‌های مختلفی شود. در اینجا به بخش‌های اساسی و مشترک این نامه می‌پردازیم.

نامه هدف از سفر به کانادا

دلیل سفر

همانطور که اشاره شد هدف از سفر می‌تواند با توجه به نوع ویزا متفاوت باشد. این اهداف شامل:

توریستی: برای سفرهای تفریحی، معمولاً کوتاه مدت

ترانزیت: عبور از یک کشور در مسیر رسیدن به مقصد دیگر که برای نهایتا 48 ساعت تا دو هفته صادر می‌شود.

دیدار خانواده: برای دیدن افراد خانواده و خویشاوندان

درمان: برای درمان و فعالیت‌های پزشکی

بازدید تجاری: برای توسعه کسب و کار و یا انجام مذاکرات تجاری 

نمایشگاهی: برای شرکت در رویدادها، نمایشگاه‌های تخصصی و یا کنفرانس

افسر ویزای کانادا در مورد دلیل اینکه شما تصمیم گرفتید به جای سایر کشورها از کشور کانادا دیدن کنید، کنجکاو است. اگر به عنوان یک توریست به این کشور سفر می‌کنید، می‌توانید در مورد علاقه خود به گشت و گذار در شهرهای مختلف کانادا توضیح دهید. علاوه بر این، اگر سفر شما شامل شرکت در مراسم عروسی خانواده یا دوستان و یا رویدادی مشابه آن باشد، ذکر این موضوع در پروسه ویزای شما به شدت تاثیرگذار است. برای جلوگیری از  ریجکتی ویزای توریستی کانادا  این مقاله را بخوانید.

برنامه دقیق سفر

نامه purpose of travel

برنامه سفر شما شامل جزئیات پرواز، رزرو هتل و هرگونه فعالیت‌های کاری یا تفریحی می‌شود. توجه داشته باشید که تمام مدارک شما از جمله بلیت‌ها، رسید رزرو، مدارک پزشکی و هرگونه مستنداتی که برنامه‌های شما را ثابت کند، لازم است در دسترس باشد؛ زیرا به مقامات مهاجرت در درک هدف شما از سفر کمک می‌کند. همچنین در ذکر برنامه سفر خود باید به سوالات زیر به صورت کامل جواب دهید:

  • چه زمانی قصد دارید به کانادا سفر کنید؟
  • قصد ماندن در کدام شهر را دارید؟
  • کجا اقامت خواهید نمود؟
  • آیا قصد سفر یا ماندن در شهرهای دیگر را دارید؟
  • چه زمانی به کشور خود برمی‌گردید؟

تمکن مالی

در این بخش باید نشان دهید که بودجه کافی برای پوشش هزینه‌های زندگی در کانادا تا زمانی که آنجا هستید را دارید. شما می‌توانید با ارائه صورتحساب‌های بانکی اخیر (6 ماه) خود و یا نامه‌ای از کارفرما که حقوق و وضعیت شغلی شما را بیان می‌کند، این موضوع را ثابت کنید. صورت حساب بانکی یک سند ضروری برای پذیرش ویزای شما به حساب می‌آید.

همانطور که می‌دانید مهاجرت به کانادا بدون پول امکان‌پذیر نیست؛ پس اگر نمی‌توانید به تنهایی توانایی مالی خود را نشان دهید، می‌توانید مدرکی مبنی بر تامین مالی توسط شخص ثالث ارائه دهید. در این صورت دیگر نیازی نیست که صورت حساب خود را ارائه دهید. اگر شخص دیگری مانند یک سازمان هزینه سفر شما را تامین کند، باید مدرکی مبنی بر این حمایت مالی ارائه دهید. همچنین اگر یکی از دوستان یا اعضای خانواده در خارج از کشور به هزینه‌های سفر شما کمک می‌کند، صورتحساب‌های بانکی و نامه‌ای از آنها را همراه داشته باشید.

دلایل بازگشت به کشور خود

نمونه نامه هدف از سفر

این بخش کلیدی‌ترین بخش نامه هدف از سفر است که توسط مقامات مهاجرت کانادا مورد بررسی قرار می‌گیرد. در نامه هدف از سفر خود باید به وضوح بیان کنید که قصد دارید تا در یک تاریخ مشخص کانادا را ترک کنید. همچنین می‌توانید برای تقویت پرونده خود، دلایل دیگری را برای بازگشت خود ذکر کنید. به عنوان مثال وابستگی‌های خانوادگی در کشور خود (داشتن همسر و فرزندان، تک فرزند بودن و…) یا تعهداتی مانند شغل یا داشتن ملک در ایران.

نمونه نامه هدف از سفر به کانادا

نوشتن نامه هدف از سفر بسیار تخصصی و مهم است. به همین دلیل برای جلوگیری از ریجکتی ویزا، پیشنهاد می‌شود که از افراد متخصص در امور مهاجرت بخواهید تا نامه هدف شما را بنویسند. برای راهنمایی بیشتر درباره نگارش نامه هدف از سفر با مشاورین ما در ارتباط باشید.

مراحل نوشتن نامه هدف از سفر

  1. هدف خود را مشخص کنید.
  2. شرایط ویزا را بررسی کنید.
  3. جزئیات سفر را برنامه‌ریزی و مدارک آن را جمع‌آوری کنید.
  4. به وابستگی‌های عاطفی و مالی خود در کشور مبدا تاکید کنید.
  5. یک پیش‌نویس آماده کنید. درصورت امکان از افراد متخصص کمک بگیرید.
  6. در انتها برای درخواست ویزای خود اقدام کنید.

مدارک مورد نیاز برای نوشتن نامه هدف

مدارک نامه هدف از سفر

به منظور کاهش خطا و نگارش صحیح نامه هدف از سفر، در دسترس بودن مدارک زیر کمک بسیاری می‌کند:

  • پاسپورت 
  • فرم درخواست ویزا
  • کپی مدارک شناسایی به همراه ترجمه آن‌ها
  • مدارک مربوط به تمکن مالی 
  • مدارک جانبی مربوطه (بلیت‌های هواپیما و برنامه‌های جانبی، رسید رزرو هتل و …)

کلام آخر

بسیار مهم است که مدارک و اسناد خود را بدون خطا و به صورت حرفه‌ای آماده کرده ‌باشید. برای بررسی مجدد اشتباهات وقت بگذارید و از شخص دیگری نیز بخواهید آن‌ها را بررسی کند. به طور خلاصه، یک هدف واضح و صادقانه همراه ارائه مدارک لازم مطابق با نکات ذکر شده، پرونده شما را نزد مقامات مهاجرت تقویت می‌کند و شانس قبولی پرونده را افزایش می‌دهد. تیم فیدس و وکیل مهاجرتی اش اینجاست تا شما را در این امر راهنمایی کند.

سوالات متداول

آیا نامه هدف از سفر در درصد پذیرش قبولی پرونده تاثیر دارد؟

بله.

آیا می‌توانم خودم نامه هدفم را بنویسم؟

نوشتن نامه هدف کاری تخصصی است و بهتر است توسط افراد دارای تجربه و دانش در زمینه مهاجرت نوشته شود.

بازگشت به لیست

2 دیدگاه در “نامه هدف از سفر به کانادا چیست؟

  1. زهرا احمدی گفت:

    سلام. شما نامه هدف و SOP هم مینویسید؟

    1. fides گفت:

      بله. با مشاوین ما تماس بگیرید. 05131772

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *