مهاجرت کاری

ویزای خود اشتغالی کانادا ویژه ورزشکاران و هنرمندان

خوداشتغالی کانادا

ویزای خود اشتغالی ورزشکاران و هنرمندان کانادا جزو  روش‌هایی است که دولت کانادا به شخص متقاضی واجد شرایط و خانواده‌اش اقامت دائم کانادا را می‌دهد. در برنامه self employed، کشور کانادا از متقاضیان در حوزه‌های ورزشی و هنری می‌خواهد که با اثبات تجربه خود در زمینه‌های فرهنگی، هنری، ورزشی و ارائه اسناد و مدارک، برای گرفتن اقامت دائم این کشور درخواست دهند. در این مقاله درباره خود اشتغالی ورزشکاران و هنرمندان در کانادا صحبت خواهیم کرد.

خود اشتغالی در کانادا

فرد خود اشتغال شخصی است که در یکی از حوزه‌های هنری، فرهنگی و ورزشی تجربه داشته باشد و علاوه بر آن با تکیه بر توانایی‌های خود به طور مستقل در کشورش کسب درآمد کند. این فرد برای مهاجرت به کانادا باید با  ارائه مدارک و مستندات خود، به اداره مهاجرت اثبات کند که می‌تواند با تجربیات حرفه‌ای خود در کانادا کسب درآمد کند. خوداشتغالان کانادا باید سوابق و رتبه‌های خوبی در زمینه فعالیت خود داشته باشند. در صورت اخذ ویزای خود اشتغالی کانادا می‌توانید برای خود و خانواده اقامت دائم کانادا را دریافت کنید.

مشاوره خوداشتغالی

معیارهای این برنامه مهاجرتی شامل سابقه کاری، تحصیلات، سن، توانایی‌های متقاضی در زمینه تسلط به زبان انگلیسی و انطباق‌پذیری متقاضی است. علاوه بر این متقاضی و افراد خانواده (فرزندان  زیر 22 سال) او بایستی مدارک پزشکی و گواهی عدم سوء پیشینه خود را در زمان‌های تعیین شده به اداره مهاجرت این کشور ارائه نمایند.

خوداشتغالی هنرمندان کانادا

عناوین شغلی خود اشتغالی کانادا

در زیر به برخی از مشاغل خوداشتغال کانادا اشاره شده است. شما همچنین می‌توانید پردرآمدترین مشاغل مورد نیاز کانادا را بخوانید.

خوداشتغالی ورزشکاران کانادا
خوداشتغالی کانادا

شرایط ویزای خوداشتغالی کانادا

  • داشتن حداقل امتیاز

مهم‌ترین شرطی که متقاضی خود اشتغالی باید داشته باشد، این است که در سیستم امتیازدهی برنامه self  employed حداقل نمره 35 از 100 را کسب کرده باشد. همچنین متقاضی باید گواهی عدم سوء پیشینه، سلامت فیزیکی و تمکن مالی مورد نیاز راه اندازی کسب و کار خود و خانواده‌اش را به وزارت مهاجرت این کشور ارائه دهد. لازم به ذکر است که برنامه خوداشتغالی کانادا نیازی به مدرک زبان ندارد. بنابراین این روش جزو روش‌های مهاجرت به کانادا بدون مدرک زبان است.

  • بیزینس پلن مهاجرت به کانادا

در رابطه با سرمایه اولیه مورد نیاز این برنامه باید گفت تعیین این مبلغ باید متناسب با کسب و کار مورد نظر متقاضی باشد؛ به صورتی که سود‌ده و موجب تاثیر مثبت بر اقتصاد کلی کانادا، شهر و منطقه انتخاب شده باشد.

  • داشتن تمکن مالی

همانطور که گفتیم برنامه خود اشتغالی نیاز به تمکن مالی دارد. البته مهاجرت به کانادا بدون پول غیر ممکن است. تمکن مالی باید به اندازه‌ای باشد که شما بتوانید کسب و کار کوچک خود را در کانادا راه‌اندازی کنید و چند ماه اول را از سرمایه خود برای   هزینه‌های زندگی در کانادا  استفاده کنید.

خوداشتغالی ورزشکاران کانادا

برنامه خوداشتغالی کبک

همانطور که گفته شد ویزای خود اشتغالی در استان کبک با دیگر استان‌ها تفاوت دارد و این استان برنامه مختص خود را به متقاضیان ارائه می‌کند. در کبک پذیرش افراد خود اشتغال صرفا محدود به کسانی که در زمینه‌های فرهنگی، هنری و ورزشی فعالیت دارند نیست و از تنوع بیشتری برخوردار است. این تنوع و شرایط توسط اداره مهاجرت استان کبک تالیف و تصویب شده‌اند. شرایطی که این استان بیان داشته آن است که فرد متقاضی بایست قصد اقامت در کبک و حداقل دو سال سابقه کار در پنج سال گذشته در حرفه خوداشتغالی‌اش داشته باشد. همچنین با حرفه و تخصصش در کبک، سبب درآمد نیز بشود. در کنار تمام این موارد شخص متقاضی باید تمکن مالی حداقل 100,000 دلار کانادا هم دارا باشد.

مراحل ویزا خود اشتغالی کانادا

پس از تکمیل تمام مراحل فوق و گرفتن تایید از اداره مهاجرت کشور کانادا، متقاضی می‌تواند اقامت دائم کانادا را بگیرد.

مدارک مورد نیاز برای خوداشتغالی

 قبل از ارسال و سابمیت پرونده  از موارد زیر اطمینان حاصل کنید:

  1. تمام سوالات را پاسخ داده باشید.
  2. اپلیکیشن خود را به صورت دیجیتالی یا فیزیکی امضا کرده باشید.
  3. نام خود را صحیح و دقیقا به همان صورتی که در گذرنامه شما آمده است، درج کرده باشید.
  4. رسید پرداخت اپلیکیشن فی و بایومتریک را ضمیمه کرده باشید.
  5. تمامی مدارک مربوطه را آپلود کرده باشید.

توجه داشته باشید که در صورت وجود هرگونه نقص درخواست مطرح شده، امکان رد درخواست وجود دارد؛ در نتیجه تکمیل دقیق مراحل مذکور از اهمیت بالایی برخوردار است و بهتر است از یک وکیل مهاجرتی در این زمینه کمک بگیرید.

مراحل پس از رسیدن به کانادا

در هنگام ورود به کانادا از شما توسط یک افسر از طرف آژانس خدمات مرزی کانادا استقبال خواهد شد. این افسر پاسپورت و مدارک سفر شما را بررسی کرده و مطمئن می‌شود که با ویزای معتبر وارد این کشور شده اید.

سوالاتی که افسر خدمات مرزی از شما می‌پرسد، مانند سوالاتی خواهند بود که پیش‌تر شما در مراحل اپلای پاسخ داده بودید. بنابراین برای پاسخگویی به آن سوالات نباید نگران شوید. فقط کافی است مدارک کامل و کافی را در دست داشته و سوالات را همانند قبل پاسخ دهید تا فرایند اقامت دائم خوداشتغالی خود را تکمیل کنید. چنانچه افسر متقاعد شود، به شما اجازه می‌دهد تا به عنوان مقیم دائم وارد این کشور شوید و پس از تایید آدرس پستی کانادایی، کارت اقامت دائم به همان آدرس ارسال خواهد شد.

اقامت دائم کانادا

سخن پایانی

در پایان شما به عنوان هنرمند و ورزشکار پس از طی مراحلی که در این مقاله شرح داده شد، می‌توانید از طریق مسیر خود اشتغالی، اقامت دائم کانادا را برای خود و دیگر اعضای خانواده خود دریافت کنید. با رعایت نکات تاکید شده، خواهید توانست با کمترین میزان ریسک این مسیر را طی کنید و زندگی جدیدی را در محیط رو به پیشرفت کانادا آغاز کنید. فراموش نکنید که در تمام این مراحل هیچ اجباری مبنی بر مشاوره و مراجعه به موسسات نخواهد بود، ولی همکاری با وکیل مهاجرتی مجرب،  گروهی متخصص، با سابقه و آگاه نسبت به امور حقوقی و امور مهاجرتی روز ریسک‌های این مسیر مهاجرتی را برای شما به شکل محسوسی به حداقل می‌رساند و موجب می‌‌شود همه چیز در دقیق‌ترین حالت توسط کارشناسان برای شما برنامه‌ریزی و انجام شود.

سوالات متداول

چه چیزهایی را می‌توان با خود به کانادا برد؟

برای چک کردن لیست اقلام مجاز برای بردن به کانادا، می‌توانید به وبسایت CBSA مراجعه کنید.

آیا خود اشتغالی کانادا فقط برای ورزشکاران و هنرمندان است؟

خوداشتغالی فدرال بله. البته خوداشتغالی استان کبک تنها محدود به هنرمندان و ورزشکارا نیست

هزینه مهاجرت به کانادا از طریق خود اشتغالی چقدر است؟

هزینه 1895 دلاری (از 30 آپریل 2024) درخواست برای هر نفر را باید پرداخت کنید.

آیا خود اشتغالی کانادا به مدرک زبان نیاز دارد؟

خیر. نیازی نیست؛ اما داشتن مدرک زبان امتیاز به حساب می‌آید.

بازگشت به لیست

6 دیدگاه در “ویزای خود اشتغالی کانادا ویژه ورزشکاران و هنرمندان

  1. مبینا گفت:

    گرفتن اقامت از این برنامه چقد طول میکشه؟

    1. fides گفت:

      سلام. وقت بخیر. از زمانی که انگشت نگاری میکنید تا زمانی که پاسخ سفارت بیاد 54 ماه طول میکشه.

  2. آرمین گفت:

    وقتتون بخیر باشه. ببخشید من 19 سالمه و بدن سازی کار میکنم مسابقاتم شرکت کردم اما مدال نیاوردم. این برنامه برای من مناسب هست؟

    1. fides گفت:

      سلام دوست عزیز. بله این برنامه ویژه ورزشکاران و هنرمندان هست. اما اگه تجربه کمی دارید، بهتره چند سال دیگه اقدام کنید تا پرونده قوی تری داشته باشید.

  3. محمد گفت:

    ویزای خوداشتغالی در کانادا هست فقط؟ یاکشورای دیگه هم دارن اینو؟

    1. مجتبی معراجی گفت:

      سلام وقت بخیر. بله. کشورهای دیگه هم دارند، اما با این مفهوم که تنها برای ورزشکاران و هنرمندان باشه و اقامت دائم بدن، نیستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *