مهاجرت

مهاجرت به کانادا بدون مدرک زبان

مهاجرت به کانادا بدون مدرک زبان

روش‌هایی برای مهاجرت به کانادا بدون مدرک زبان وجود دارد، اما معمولاً این روش‌ها نسبت به زمانی که مهاجرت با مدرک زبان انجام می‌شود، زمان‌برتر است و حتی ممکن است نتیجه مثبتی به همراه نداشته باشد. قابل درک است که داشتن مدرک زبان می‌تواند برای برخی از متقاضیان یکی از مراحل مشکل برای اخذ اقامت کشور کانادا باشد، اما خوشبختانه راه‌هایی برای مهاجرت بدون داشتن مدرک زبان وجود دارد. افراد زیادی هستند که به دلایل مختلف امکان اخذ مدرک زبان انگلیسی را ندارند. به عنوان مثال وقت‌گیر بودن، هزینه‌های بالای کلاس‌ها و آزمون‌های آیلتس و تافل و… از مشکلات پیش روی متقاضیان اند. در این مقاله تلاش می‌کنیم که به برخی از مهم‌ترین روش‌های دریافت اقامت کشور کانادا، بدون نیاز به ارائه مدرک زبان بپردازیم.

آشنایی با کشور کانادا

کانادا دومین کشور پهناور دنیا محسوب می‌شود که بیش از 38 میلیون نفر جمعیت دارد و در شمال قاره آمریکا واقع شده است. بخش کثیری از جمعیت کانادا را مهاجرین تشکیل داده‌اند. همانطور که می‌دانید، درصد بالایی از جمعیت کانادا مهاجر هستند. کشور کانادا اقتصاد پویا و رو به رشدی دارد و شرکت‌های بین‌المللی زیادی در آن فعالیت می‌کنند. همه این عوامل در کنار یکدیگر، باعث افزایش تقاضا برای مهاجرت به کانادا شده‌ اند.

مدرک زبان برای مهاجرت به کانادا

آزمون مهارت زبان تضمین می‌کند که داوطلب می‌تواند به ‌اندازه کافی در جامعه کانادا با افراد دیگر ارتباط برقرار کند و نیازهای روزمره خود را بدون نیاز به مترجم برطرف نماید تا مشکلی در تحصیل و کار در کانادا برایش پیش نیاید. آیلتس، PTE و CELPIP برای زبان انگلیسی و TEF و TCF برای زبان فرانسوی از جمله مدارک زبان مورد تایید کانادا هستند.

مهاجرت بدون مدرک زبان به کانادا

تحصیل در کانادا بدون مدرک زبان

داشتن مدرک زبان برای اینکه بتوانید خود را با جامعه کانادا وفق دهید و توانایی ارتباط برقرار کردن داشته باشید، برای متقاضیان ویزای کانادا اهمیت زیادی دارد. پذیرش و ویزای تحصیلی کانادا بدون مدرک زبان ممکن است، اما شانس شما را برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا پایین می‌آورد. به این نکته توجه داشته باشید که برخی از مراکز آموزشی ممکن است بدون مدرک زبان پذیرش دهند، اما دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی بدون مدرک زبان پذیرش تحصیلی نخواهند داد؛ پس بدون مدرک زبان شانس تحصیل در دانشگاه‌ها را از دست خواهید داد!

تحصیل در مدارس کانادا بدون مدرک زبان

خبر خوب این است که برای اخذ پذیرش از مدارس کانادا معمولا هیچ نیازی به ارائه مدرک زبان نیست. البته مدارس کانادا تست تعیین سطح زبان دارند و پیش از ثبت‌نام دانش‌آموز، این تست را برگزار می‌کنند. در صورت مورد قبول نبودن سطح زبان انگلیسی یا فرانسوی، دانش‌آموز باید در دوره‌ی زبان همزمان با تحصیل که توسط مدرسه برگزار می‌شود، شرکت کند.

پذیرش کالج کانادا بدون مدرک زبان

برای ورود به اکثر کالج‌های کانادا به نمره آیلتس حداقل  6 نیاز دارید. در صورتی که مدرک زبان آیلتس ندارید، بسیاری از کالج ها آزمونهای زبان دیگر مانند تافل را هم قبول دارند.

تحصیل در کانادا بدون مدرک زبان

پذیرش دانشگاه کانادا بدون مدرک زبان

تعداد موسسات و دانشگاه‌هایی که در کانادا متقضایان را بدون مدرک زبان می‌پذیرند، بسیار محدود است. در نتیجه تعداد دانشجویانی که می‌توانند از این طریق پذیرش بگیرند، نسبت به دانشجویانی که مدرک زبان ارائه می‌دهند، کمتر و رقابت بین آنها شدیدتر است.

مهاجرت کاری به کانادا بدون مدرک زبان

جالب است که بدانید از نظر قانونی کشور کانادا افراد متقاضی ویزای کار را ملزم به داشتن آیلتس یا هر مدرک زبان دیگر انگلیسی یا فرانسوی نمی‌کند. یکی از بزرگترین مزایای ویزای کاری کانادا همین مسئله است. با این وجود توجه داشته باشید که شما باید در یک کشور خارجی زندگی و کار کنید و برای رفع نیازهای روزمره خود و ارتباط با مردم و جامعه نیاز به آشنایی با زبان کشور مقصد خود دارید. به همین دلیل کارفرمایانی که قصد استخدام نیروی کار خارجی را دارند، ممکن است سطح زبانی خاصی را در‌خواست کنند. بنابراین مدرک زبان ممکن است جزو الزامات کارفرما باشد. البته برای گرفتن جاب آفر کانادا بدون مدرک زبان، می‌توانید از طرق دیگر نیز دانش زبان خود را اثبات کنید.

در صورتی که کارفرما نمره خاصی از زبان فرانسوی یا انگلیسی را برای نیروهای کار خارجی درخواست کرده باشد، آفیسر اداره مهاجرت حتما وجود این مدرک را برای صدور ویزای کار ملاک قرار خواهد داد تا مطمئن شود فرد خارجی، صلاحیت انجام این شغل را دارد.

در صورتی که کارفرما درخواست مدرک زبان نداشته باشد، آفیسر بدون بررسی این موضوع و سختگیری در مورد آن، ویزای کار را صادر خواهد کرد. این نکته را در نظر داشته باشید که بسیاری از شرکت‌ها و کارفرمایان ترجیح می‌دهند افرادی را استخدام کنند که علاوه بر مسلط بودن بر زبان به‌ صورت تجربی، مدرک آن را در رزومه خود داشته باشند.

شرایط ویزای کاری کانادا

برخی از مشاغل و حرفه‌ها مانند آرایشگری، خیاطی، رانندگی، جوشکاری و… برای مهاجرت نیازی به آزمون آیلتس یا مدرک زبان ندارند. سطح زبان مورد نیاز برای این گونه مشاغل در حدی است که بتوانید با دیگران ارتباط برقرار کنید. برای این مشاغل باید در جلسه مصاحبه، کارفرما قانع شود که سطح زبانی قابل قبولی دارید.

شرایط مورد نیاز برای اخذ ویزای کاری کانادا بدون مدرک زبان

مهاجرت کاری به کانادا بدون مدرک زبان

مزایای ویزای کار کانادا بدون مدرک زبان

محیط کاری پویا و شرایط عالی زندگی در کانادا باعث شده که در سال 2023 بیش از 1.500.000 پرونده درخواست ویزای کار توسط اداره مهاجرت کانادا بررسی شود. یکی از دلایل اصلی اینکه چنین تعداد پرشماری از متقاضیان برای ویزای کار کانادا اقدام می‌کنند، این است که این ویزا نیاز به مدرک زبان ندارد، مگر اینکه همانطور که پیش‌تر گفتیم کارفرما از شما تقاضای مدرک زبان مربوطه را داشته باشد.

قوانین کار کانادا تضمین می‌کنند که افراد در محل کار خود دارای درجه بالایی از ایمنی هستند و همه کارفرمایان قانون‌مند از مقررات مشخصی پیروی می‌کنند تا از رفاه کارکنان و کارمندان خود اطمینان حاصل کنند. حقوق و دستمزدها در کانادا منصفانه است و نیروی کار خارجی و داخلی حقوق و مزایای یکسانی را دریافت می‌کنند.

ویزاهای کار کانادا اجازه می‌دهد که متقاضیان، همسر و فرزندان خود را به این کشور بیاورند. همسر متقاضی می‌تواند مجوز کار بگیرد و کار کند. همینطور فرزندان زیر 18 سال آن‌ها می‌توانند از تحصیل رایگان بهره‌مند شوند.

همچنین متقاضی با کسب سابقه کار می‌تواند روند آسان‌تری برای گرفتن اقامت دائم کانادا داشته باشد. وی تقریبا بعد از کسب 1 تا 2 سال سابقه کار می‌تواند به همراه کل اعضاء خانواده خود اقامت دائم دریافت کند و از مزایای بیمه و خدمات درمانی رایگان بهره‌مند شود.

مزایای کار در کانادا

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری در کانادا بدون مدرک زبان

اگر به دنبال گرفتن اقامت کانادا هستید، یکی از راه‌های پیش روی شما مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری است. اگر سرمایه کافی دارید، بهتر است از این روش برای مهاجرت به کانادا بدون مدرک زبان استفاده کنید. شما از طریق راه‌هایی مانند ثبت شرکت، کارآفرینی و… می‌توانید اقدام به اخذ ویزا کنید.

Owner Operator یکی از برنامه‌های مهاجرتی معروف است و مناسب کسانی است که در کشور خود کسب و کار موفقی دارند. این افراد می‌توانند پس از ثبت شرکت خود در کانادا، اقامت این کشور را دریافت کنند.

اقامت در کانادا با روش خود اشتغالی بدون مدرک زبان

این برنامه تنها برای هنرمندان و ورزشکاران طراحی شده است. پس اگر هنرمند یا ورزشکار موفقی هستید، می‌توانید از روش خود اشتغالی ورزشکاران و هنرمندان  برای اخذ ویزا کانادا اقدام کنید. برای مهاجرت از این طریق بهتر است از یک وکیل مهاجرت کاری کمک بگیرید.

سوالات متداول

آیا امکان تحصیل در دانشگاه های کانادا بدون مدرک زبان وجود دارد؟

خیر.

برای کار در کانادا به مدرک زبان نیاز است؟

داشتن مدرک زبان شرط لازمی برای ویزای کاری کانادا نیست، اما بعضی از کارفرمایان ممکن است از شما مدرک زبان درخواست کنند و شما برای دریافت ویزا باید آن را ارائه کنید.

برای تحصیل در کبک باید مدرک زبان انگلیسی داشته باشم یا فرانسوی؟

برای مقاطع ابتدایی تا متوسطه تحصیل به زبان فرانسوی و برای کالج‌ها و دانشگاه‌های کبک به هر دو زبان امکان‌پذیر است.

مهاجرت پرستاران بدون مدرک زبان به کانادا امکان‌پذیر است؟

خیر.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *