مهاجرت کاری

برنامه نویسی در استرالیا

مهاجرت برنامه نویسان به استرالیا

برای مهاجرت برنامه نویسان به استرالیا برنامه‌ها و ویزاهای متنوعی ارائه می‌شوند. استرالیا یکی از کشورهای مهاجرپذیر است و شرایط خوبی را برای مهاجرانی که قصد کار در استرالیا را دارند، فراهم می‌کند. البته استرالیا تنها کشوری نیست که به برنامه‌نویسان ویزای کاری می‌دهد. برنامه‌نویسان می‌توانند در بسیاری از کشورها مشغول به کار شوند. لازم به ذکر است که برنامه‌نویسان برای کار در خارج از کشور و گرفتن جاب آفر نیاز به سوابق کاری خوب و دانش به روز دارند. استرالیا ویزاهای کاری متنوعی دارد که برنامه‌نویسان می‌توانند به وسیله هر کدام از آن‌ها در این کشور مشغول به کار شوند. در این مقاله به بررسی هر کدام از این ویزاها، شرایط کاری برنامه‌نویسان و مهارت‌ها و مدارکی که متقاضیان این برنامه باید دارا باشند، می‌پردازیم.

شرایط مهاجرت برنامه نویسان به استرالیا

اگر برنامه‌نویس هستید و می‌خواهید در استرالیا مشغول به کار شوید، باید علاوه بر داشتن سابقه کار خوب، با زبان‌های برنامه‌نویسی روز نیز آشنا باشید. چون همانطور که می‌دانید برنامه‌نویسی شغلی مرتبط با تکنولوژیست و اساس آن آپدیت بودن شماست. برای شرکت‌های خارجی بسیار مهم است که دانش شما طبق آخرین نسخه زبان برنامه‌نویسی تخصصی شما باشد.

شرط دیگری که باید آن را داشته باشید، مهارت زبان است. ممکن است کارفرما از شما مدرک آیلتس یا PTE بخواهد و یا با انجام مصاحبه آنلاین سطح زبان شما را بسنجد. بنابراین اگر مهارت زبانی شما ضعیف است، قبل از جستجوی کار، به فکر پیشرفت در آن باشید.

شرط بعدی داشتن امتیاز برای دریافت ویزاست. امتیازها بر اساس عواملی مانند سن، مهارت زبان انگلیسی، سابقه کار، تحصیلات و سایر معیارها اعطا می‌شود. رعایت شرط امتیاز برای واجد شرایط بودن ضروری است.

و در آخر شما باید از وضعیت جسمی خوبی برخوردار باشید. همه متقاضیان و وابستگان آنها باید تحت ارزیابی سلامت  قرار گیرند  و سوء پیشینه نداشته باشند، تا اطمینان حاصل شود که استانداردهای استرالیا را دارند.

برنامه نویسی در استرالیا

مهاجرت کاری استرالیا

استرالیا اقتصاد پویا و رو به رشدی دارد؛ به همین دلیل نیازمند طیف وسیعی از نیرو متخصص در صنایع مختلف است. دولت استرالیا دسته‌بندی‌های مختلف ویزای کار را برای اطمینان از اینکه این کشور می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند نیازهای بازار کار خود را برآورده کند و در عین حال منافع کارفرمایان و کارگران را نیز در نظر گیرد، طراحی کرده است. برنامه‌نویسان نیز از طریق ویزاهای مختلفی می‌توانند در استرالیا مشغول به کار شوند. تمام ویزاهایی که در ادامه توضیح خواهیم داد، ویزاهای کاری استرالیا هستند. تنوع ویزهای کاری استرالیا نشان‌دهنده نیاز این کشور به مدیریت موثر بازار کار، جذب کارگران ماهر و پاسخگویی به عوامل مختلف اقتصادی و اجتماعی است. برای اینکه بدانید کدام ویزا برای شما و تخصصتان مناسب است ، از وکیل مهاجرت کاری کمک بگیرید.

مهاجرت برنامه نویس به استرالیا

ویزای 186 استرالیا (ENS)

ویزای Employer Nomination Scheme (ENS) یک ویزای اقامت دائم است که به نیروهای متخصص اجازه می‌دهد در استرالیا زندگی و کار کنند. این ویزا  نیاز به معرفی‌نامه کارفرما دارد. در واقع کارفرما باید متقاضی را برای ویزای ENS معرفی کند. ویزای ENS برای رفع کمبود نیروی ماهر در درازمدت طراحی شده است. پس از اعطای ویزای ENS، متقاضیان و اعضای خانواده آنها می‌توانند به طور نامحدود در استرالیا زندگی و کار کنند.

ویزای 187 استرالیا (RSMS)

ویزای RSMS یک برنامه ویزای اقامت دائم برای رفع کمبود نیروی کار ماهر در مناطقی از  استرالیا بود. منظور از این مناطق، بخش‌هایی از تمام ایالت‌ها و قلمروهای استرالیاست.  با این حال، از 16 نوامبر 2019، استریم Direct Entery ویزای RSMS برای درخواست‌های جدید بسته شد. مشابه ویزای ENS، ویزای RSMS هم  به معرفی‌نامه از سوی کارفرما نیاز دارد.

ویزای 189 استرالیا

ویزای SI (زیر کلاس 189) یک ویزای اقامت دائم برای نیروهای متخصص است که می‌خواهند در استرالیا زندگی و کار کنند. ویزای زیر کلاس 189 برای افرادی با مهارت‌هایی طراحی شده است که در بازار کار استرالیا مورد تقاضا هستند. برای ویزای زیر کلاس 189، متقاضیان باید فرم درخواست اولیه یا اظهار علاقه ((EOIExpression of Interest) را از طریق سیستم SkillSelect ارسال کنند.

ویزای 190 استرالیا

ویزای Skilled Nominated استرالیا (زیر کلاس ۱۹۰) یکی دیگر از گزینه‌های ویزای اقامت دائم برای نیروی متخصص است. مانند ویزای 189، ویزای زیر کلاس 190 نیز افراد را ملزم می‌کند که مهارت‌ها و ویژگی‌هایی داشته باشند که در بازار کار استرالیا مورد تقاضا هستند. این ویزا برای نیروی متخصصی است که توسط دولت ایالتی یا منطقه‌ای معرفی‌نامه دریافت کرده اند. متقاضیان باید یک شغل را از لیست مشاغل ماهر مربوطه انتخاب کنند و حداقل امتیاز را دارا باشند.

ویزای کاری استرالیا

ویزای 476 استرالیا

ویزای ساب کلاس 476 (Skilled—Recognised Graduate) یک ویزای موقت است و برای متقاضیانی است که به تازگی در رشته‌های مهندسی از موسسات معتبر سراسر جهان فارغ‌التحصیل شده اند. این ویزا به فارغ‌التحصیلان واجد شرایط اجازه می‌دهد تا حداکثر 18 ماه در استرالیا تجربه کاری کسب کنند. هدف اولیه از این ویزا، فراهم کردن شرایط کار برای فارغ‌التحصیلان مهندسی و کمک به مهارت‌های آنان در این کشور است. لازم به ذکر است که این  ویزا  از تاریخ ۲۲ دسامبر ۲۰۲۳ متوقف شده است.

ویزای 482 استرالیا

ویزای Temporary Skill Shortage (TSS )، زیر کلاس 482، یک ویزای کار موقت در استرالیا است که به کارفرمایان اجازه می‌دهد تا زمانی که نیروی متخصص مناسب خود را در استرالیا پیدا نمی‌کنند، از نیروی متخصص خارج از کشور حمایت مالی کنند. برنامه ویزای TSS برای رفع کمبود نیروی متخصص در کوتاه مدت است.

ویزای 485 استرالیا

ویزای موقت زیر کلاس 485 (Temporary Graduate visa) برای دانشجویان بین‌المللی که به تازگی از یک موسسه آموزشی استرالیا فارغ‌التحصیل شده اند، طراحی شده است. این ویزا به فارغ‌التحصیلان اجازه می‌دهد تا پس از اتمام تحصیلات خود به طور موقت در استرالیا زندگی، کار و تحصیل کنند. ویزای زیر کلاس 485 اغلب به عنوان ویزای کار پس از تحصیل شناخته می‌شود.

برنامه‌نویسی در استرالیا

ویزای 489 استرالیا

ویزای زیر کلاس 489 (Skilled Regional (Provisional) visa) ویزای موقتی است که به کارگران ماهر اجازه می‌دهد تا حداکثر چهار سال در مناطق منطقه‌ای مشخص استرالیا زندگی و کار کنند. با این حال، از 16 نوامبر 2019، استریم Invited Pathway ویزای ساب کلاس 489 به روی درخواست‌های جدید بسته شده است.

ویزای 491 استرالیا

ویزای Skilled Work Regional (Provisional) (زیر کلاس 491) یک ویزای موقت است که به نیروهای متخصص و خانواده‌هایشان اجازه می‌دهد در مناطق تعیین شده استرالیا زندگی و کار کنند. این ویزا برای رفع کمبود نیروی ماهر در مناطق مشخصی در استرالیا و در عین حال توسعه اقتصادی در آن مناطق طراحی شده است.

ویزایکاری استرالیا

ویزای 494 استرالیا

Skilled Employer Sponsored Regional (Provisional) visa یا ویزای زیر کلاس 494،  اجازه اقامت حدکثر 5 سال را می‌دهد. این ویزا که به عنوان ویزای منطقه‌ای (موقت) با هماهنگی کارفرمای ماهر نیز شناخته می‌شود، ویزای موقتی است که به نیروهای متخصص اجازه می‌دهد در مناطق مختلف استرالیا زندگی و کار کنند.

بازار کار برنامه نویسان در استرالیا

بازار کار برای برنامه نویسان در استرالیا به طور کلی مثبت است. استرالیا در حوزه فناوری رو به رشد است و تقاضا برای متخصصان IT، برنامه‌نویسان و توسعه‌دهندگان نرم‌افزار وجود دارد. استرالیا دارای اکوسیستم استارتاپی پررونقی است، به ویژه در شهرهایی مانند سیدنی و ملبورن. استارتاپ‌ها اغلب به دنبال برنامه‌نویسان ماهر برای مشارکت در پروژه‌های خود هستند. در نظر داشته باشید که کارفرمایان اغلب به دنبال نیروهایی با پیشینه تحصیلی قوی و تجربه کاری پربار می‌گردند. زبان‌های برنامه‌نویسی محبوب در استرالیا را جاوا، پایتون، جاوا اسکریپت و سی‌شارپ شامل می‌شوند. البته توجه داشته باشید که کارفرمایان استرالیایی معمولا به دنبال آخرین و به‌روزترین زبان‌های برنامه‌نویسی هستند، پس همواره در زبان تخصصی خود آپدیت باشید.

عناوین شغلی برنامه نویسان

در استرالیا، برنامه نویسان بسته به وظیفه، تخصص و صنعتی که در آن کار می‌کنند، ممکن است عناوین شغلی مختلفی را انتخاب کنند. در اینجا برخی از عناوین شغلی رایج برای مهاجرت برنامه‌نویسان به استرالیا آمده است.

عناوین شغلی برنامه نویسان

نحوه کاریابی در استرالیا

در مهاجرت برنامه نویسان به استرالیا نخستین اقدام برای یافتن شغل، جستجو در درخواست‌های کار است. این درخواست‌ها را می‌توانید از پلتفرم‌هایی مانند LinkedIn، Indeed و Seek پیدا کنید. با این کار می‌توانید عناوین شغلی و زبان‌های برنامه‌نویسی مورد نیاز کارفرمایان استرالیا را بفهمید.

سایت کاریابی در استرالیا

علاوه بر پلتفرم‌هایی که در بخش قبلی گفته شد، دولت استرالیا هم منابعی را برای کمک به جویندگان کار فراهم کرده است. وب‌سایت‌هایی مانند  Department of Employment  وابسته به دولت استرالیا هستند و به شما در یافتن شغل در این کشور کمک خواهند کرد.

شرایط کاری برنامه نویسی در استرالیا

شرایط کار برای برنامه نویسان در استرالیا می‌تواند بر اساس عواملی مانند صنعت، اندازه شرکت و وظایف شغلی متفاوت باشد، اما به طور کلی برنامه‌نویسان در استرالیا از امنیت شغلی خوب و حقوق رقابتی برخوردار اند. این شرایط به دلیل بازار کار خوب IT در این کشور است. ساعت کاری برنامه‌نویسان در استرالیا مانند سایر مشاغل 9 صبح تا 5 بعدازظهر از دوشنبه تا جمعه است. محیط کاری معمولا استارت‌آپ و مشارکتی است. البته امکان دور کاری نیز برای برنامه‌نویسان وجود دارد.

درآمد برنامه نویسی در استرالیا

درآمد برنامه نویسی در استرالیا

درآمد برنامه نویسان در استرالیا در جدول زیر آمده است. توجه داشته باشید، این مبالغ ممکن است بسته به تجربه، مهارت و نوع شرکت متفاوت باشند. به عنوان مثال برنامه‌نویسان بلاک‌چین درآمد بالاتری نسبت به سایرین دارند. همچنین حقوق و دستمزدها در شهرهایی مانند سیدنی و ملبورن بیشتر از سایر شهرهاست.

درآمد سالیانه
سطح
AUD 55,000 تا AUD 75,000
Junior Programmers
AUD 75,000 تا AUD 100,000
Mid-Level Programmers
AUD 100,000 تا AUD 150,000
Senior Programmers

بهترین زبان برنامه نویسی برای مهاجرت به استرالیا

همانطور که پیش‌تر هم گفتیم، به روز بودن و آگاهی از آخرین تغییرات در علم برنامه‌نویسی شانس شما را در دریافت پیشنهاد کاری از سوی کارفرمایان استرالیایی بالا خواهد برد. در ادامه زبان‌های محبوب و مورد نیاز کارفرمایان استرالیایی را بسته به تخصص و نوع پروژه بررسی خواهیم کرد:

DevOps و ابزار

Docker، Kubernetes

(کانتینرسازی و ارکستراسیون برای استقرار)

ابزارهای ادغام پیوسته / استقرار مستمر (CI/CD)

(جنکینز، GitLab CI، Travis CI)

زبان‌های برنامه‌نویسی

جاوا، پایتون، جاوا اسکریپت (توسعه نرم‌افزار)

C# و .NET (برنامه های کاربردی سازمانی و توسعه بازی)

Ruby، PHP، Swift، Kotlin (بسته به صنعت و نیازهای پروژه)

مدیریت پایگاه داده

SQL

(به عنوان مثال، MySQL، PostgreSQL، SQL Server)

NoSQL (به عنوان مثال، MongoDB)

توسعه اپلیکیشن موبایل

iOS (Swift)

اندروید (جاوا، کاتلین)

React Native، Flutter

توسعه وب

HTML، CSS، جاوا اسکریپت (front-end)

React، Angular، Vue.js (فریمورک‌های فرانت اند)

Node.js، Django، Flask (برای back-end)

طراحی API RESTful (برای ساخت برنامه‌های کاربردی وب)

به یاد داشته باشید که مهارت‌های خاص مورد نیاز ممکن است بر اساس صنعت، وظیفه شغلی و فناوری مورد نیاز متفاوت باشد.

مدارک مورد نیاز برای برنامه نویسی در استرالیا

مدارک مورد نیاز برای کار در استرالیا به عنوان برنامه‌نویس به وضعیت خاص شما از جمله نوع ویزا، وظیفه شغلی و شرایط شخصی‌تان بستگی دارد. در هر صورت داشتن یک رزومه حرفه‌ای برای مهاجرت می‌تواند پیشنهادات شغلی بسیار خوبی را برای شما به ارمغان آورد.  به طور کلی مدارک زیر برای کار در استرالیا نیاز است:

مدرک زبان

برنامه‌نویسان برای اثبات توانایی زبان خود باید در یکی از آزمون‌های آیلتس، تافل، پیرسون (PTE) و یا تست انگلیسی شغلی ((OET) برای گروه پزشکی) شرکت  کنند و در مهارت‌های خواندن، نوشتن، شنیدن و صحبت کردن حداقل نمره را به دست آورند.

مدرک زبان برای برنامه نویس

برنامه نویسانی که به دنبال کار در استرالیا هستند، باید الزامات مهارت زبان انگلیسی مرتبط با زیر کلاس ویزایی که به آن علاقه‌مند هستند را به دقت بررسی کنند. وب‌ سایت رسمی وزارت امور داخلی استرالیا اطلاعات دقیقی در مورد دسته‌بندی ویزا، معیارهای واجد شرایط بودن و الزامات مهارت زبان ارائه می‌دهد. همچنین مشاوره با یک وکیل مهاجرت  نیز می‌تواند به شما در این امر کمک شایانی کند.

مزایای برنامه نویسی در استرالیا

مهاجرت برنامه‌ نویسان به استرالیا دارای چندین مزیت است که این کشور را به مقصدی جذاب برای متخصصان فناوری اطلاعات تبدیل می‌کند. در اینجا برخی از مزایای کلیدی برنامه نویسی در استرالیا آمده است:

استرالیا در حوزه فناوری پر رونق و همچنان در حال رشد است. تقاضا برای متخصصان IT ماهر، خصوصا برنامه‌نویسان زیاد است؛ زیرا اکثر مشاغل در صنایع مختلف استرالیا به طور فزاینده‌ای به فناوری متکی هستند.

صنعت فناوری در استرالیا فرصت‌های شغلی متنوعی را در زمینه‌هایی مانند توسعه نرم‌افزار، توسعه وب، توسعه اپلیکیشن موبایل، علم داده، امنیت سایبری و موارد دیگر ارائه می‌دهد. این تنوع به برنامه‌نویسان اجازه می‌دهد تا با جنبه‌های مختلف رشته خود آشنا شوند.

مزایای برنامه نویسی در استرالیا

استرالیا دارای یک اکوسیستم استارتاپی پویا است. به ویژه در شهرهایی مانند سیدنی و ملبورن. برنامه‌نویسان این فرصت را دارند که با کمک به رشد کشورهای نوظهور، روی پروژه‌های نوآورانه کار کنند و تجربیات خوبی به دست آورند.

استرالیا به خاطر کیفیت بالای زندگی، مناظر زیبا و شهرهای پر جنب و جوش معروف است. شهرهایی مانند سیدنی، ملبورن و بریزبن ترکیبی از فرصت‌های کاری و سبک زندگی آرام را به شما ارائه می‌دهند.

فرهنگ کار استرالیا بر تعادل بین کار و زندگی تاکید دارد و به کارکنان فرصت لذت بردن از زندگی شخصی خود را در خارج از محل کار می‌دهد.

برنامه‌نویسان ماهر این فرصت را دارند که مسیرهای اقامت دائم را از طریق برنامه‌های مهاجرت ماهر استرالیا بیابند.

مزیت برنامه نویسی در استرالیا

انگلیسی زبان اصلی استرالیاست که هم در محل کار و هم در زندگی روزمره از آن استفاده می‌شود. این برای برنامه‌نویسانی که به زبان انگلیسی مسلط هستند، فرصتی عالی خواهد بود.

چنانچه قصد تحصیل همراه با کار در استرالیا را داشته باشید، باید بدانید که این کشور میزبان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی معتبری است که برنامه‌هایی در زمینه علوم کامپیوتر، مهندسی نرم‌افزار و رشته‌های مرتبط به آن را ارائه می‌دهند.

حقوق متخصصان فناوری اطلاعات، خصوصا برنامه‌نویسان، در استرالیا رقابتی است. برنامه‌نویسان ماهر و با تجربه درآمدهای بالایی در این کشور دارند.

استرالیا دارای اقتصاد باثبات و توسعه یافته است. این کشور چالش‌های اقتصادی جهانی را به خوبی پشت سر گذاشته است.

coding

معایب مهاجرت برنامه نویسان به استرالیا

در حالی که برنامه نویسی در استرالیا مزایای زیادی دارد، برخی از معایب بالقوه نیز وجود دارد که ممکن است بخواهید آن‌ها را در نظر بگیرید. این عوامل می‌توانند بر اساس شرایط فردی، اهداف شغلی و ترجیحات شخصی متفاوت باشند. برخی از معایب احتمالی برنامه‌نویسی در استرالیا شامل:

هزینه بالای زندگی در شهرهای بزرگ مانند سیدنی و ملبورن ممکن است برای برخی از مهاجران مشکل باشد. البته درآمدها در این شهرها بالاست و هزینه‌های زندگی را می‌توان به راحتی با آن پرداخت کرد.

بازار کار رقابتی برای کسانی که تجربه کافی ندارند مزیت نیست، چون شانس زیادی در یافتن شغل و حقوق بالا ندارند.

فرآیند مهاجرت به استرالیا می‌تواند پیچیده باشد، چون این کشور شرایط ویزای خاصی دارد. علاوه بر این تغییر در سیاست‌های مهاجرتی ممکن است بر توانایی کار و اخذ اقامت کاری این کشور تأثیر بگذارد.

ساکنین مناطق خاصی از استرالیا ممکن است شرایط آب و هوایی شدیدی مانند موج گرما یا آتش سوزی در جنگل را تجربه کنند.

بنابراین چنانچه با مهاجرت به استرالیا مشکل دارید،

می‌توانید برنامه‌نویسی را در کشورهای دیگری نیز انجام دهید. برای اینکه بهترین کشور را برای برنامه نویسی انتخاب کنید، کلیک کنید.

سوالات متداول

حقوق برنامه نویس در استرالیا چقدر است؟

حقوق برنامه نویسان از 55 هزار دلار استرالیا تا 150 هزار دلار استرالیا و یا بیشتر است. میزان درآمد به تجربه و مهارت‌های فرد بستگی دارد.

سایت های کاریابی در استرالیا کدام اند؟

JobActive و Department of Employment دو سایت کاریابی استرالیا هستند.

آیا برنامه نویسی در استرالیا محدودیت سنی دارد؟

بله. البته محدودیت سنی برای هر نوع ویزا متفاوت است. اما به طور کلی نباید سن متقاضی بیشتر از 45 سال باشد.

آیا برای برنامه نویسی در استرالیا نیاز به جاب آفر داریم؟

بله. برای کار در استرالیا باید از سوی کارفرما دعوت نامه بگیرید.

بازگشت به لیست

2 دیدگاه در “برنامه نویسی در استرالیا

  1. محمد گفت:

    طراحی سایت استرالیا چطور کار پیدا کنم؟

    1. مجتبی معراجی گفت:

      سلام وقت بخیر. برای طراحی وب سایت استرالیا میتونید از طریق لینکدین و سایت های کاریابی که در مقاله گفته شده استفاده کنید. همکاران ما در بحث جاب آفر نیز در خدمت شما هستند. تاس: 05131772

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *