مهاجرت کاری

10 شغل پردرآمد در کانادا

مشاغل پردرآمد کانادا

دانستن مشاغل پردرآمد در کانادا یکی از مهم‌ترین موضوعات برای مهاجرت کاری است. در واقع کار کردن در حوزه تخصصی و همچنین کسب درآمد بالا از طریق آن می‌تواند اصلی‌ترین دغدغه متقاضیان مهاجرت به کانادا از طریق کار را برطرف کند. لازم به یادآوری است که دسته‌های خاصی از مشاغل در تمامی کشورها مورد نیاز بوده و دستمزدهای بالایی نیز برای این مشاغل پرداخت می شود. کشور کانادا نیز از این قاعده مستثنی نیست و بعضی از مشاغل در این کشور از دستمزد و درآمد بالاتری برخوردار هستند. از پردرآمدترین مشاغل کانادا می‌توان به مشاغل حوزه پزشکی مانند متخصصین بیهوشی، قلب و جراحان اشاره کرد. در میان مشاغل پردرآمد کانادا، برنامه‌نویسان و معماران فضای ابری نیز به چشم می‌خورند. به طور میانگین، حداقل دستمزد در کانادا از 17 دلار در ساعت شروع می‌شود که این مقدار بر اساس توانایی‌ها و تجربیات متقاضی افزایش می‌یابد. در ادامه به طور مفصل درباره این مشاغل و روش‌های افزایش درآمد در کانادا صحبت خواهیم کرد.

ده شغل پردرآمد کانادا

چرا کانادا را برای مهاجرت کاری انتخاب کنیم؟

کانادا به عنوان یکی از جذاب‌ترین مقاصد مهاجرت در میان کشورهاست. یکی از عوامل این جذابیت داشتن اقتصاد قدرتمند این کشور است. کانادا با تولید ناخالص داخلی بیش از دو تریلیون دلاری، نهمین اقتصاد بزرگ جهان را دارد. تجارت بین‌الملل، هم در حوزه صادرات و هم در واردات، جزء بزرگی از اقتصاد کاناداست که هر کدام حدود یک سوم تولید ناخالص داخلی را تشکیل می‌دهند. اگر این رقم به ازای هر نفر با در نظر گرفتن برابری قدرت خرید محاسبه شود، کانادا در فهرست ثروتمندترین کشورهای جهان در رتبه 26 قرار دارد. کانادا 10 استان دارد که هر استان فرصت‌های اقتصادی خاص خود را داراست؛ اما به طور کلی می‌توان برخی از مشاغل در تمام استان‌های این کشور را پردرآمدترین مشاغل در این کشور قلمداد کرد.

پیش بینی 10 شغل پردرآمد کانادا در سال 2024

1) متخصص بیهوشی (NOC31100) با درآمد سالانه 391.568 دلار

بدیهی است که بهداشت و درمان در صدر فهرست قرار دارد و متخصصان بیهوشی پزشکی از بالاترین ظرفیت درآمد در کانادا برای سال آینده برخوردار خواهند بود. انجمن متخصصان بیهوشی کانادا آنها را به عنوان ((پزشکانی که داروهایی را تجویز می‌کنند که از احساس درد یا احساس بیماران در حین جراحی جلوگیری می‌کنند)) تعریف می‌کند؛ اما این تمام کاری نیست که این متخصصان انجام می‌دهند. آنها مسئول سلامتی بیمار قبل، حین و بعد از جراحی هستند. قبل از جراحی، آنها با بیماران ملاقات می‌کنند تا تاریخچه پزشکی آنها را ارزیابی کنند، معاینات لازم را انجام دهند و درباره بیهوشی مورد استفاده تصمیم بگیرند. تصمیم‌گیری در مورد داروهای بیهوشی بر اساس نوع جراحی و سلامت بیمار است. آنها همچنین مسئول نظارت بر بیماران در حین جراحی و مشاهده بیماران برای اطمینان از پاسخگویی آنها به هر شرایط اضطراری هستند. پس از آن، آنها مسئول بیدار کردن ایمن بیمار از بیهوشی و در صورت نیاز، تجویز داروهای مسکن هستند.

2) متخصص قلب (NOC31100) با درآمد سالانه 386.757 دلار

متخصصان قلب، بیماران مبتلا به نقایص و بیماری‌های قلب و عروق خونی را تشخیص، ارزیابی و درمان می‌کنند. به طور کلی، آنها پزشکان سیستم قلبی عروقی هستند که یا با یک مطب مستقل یا یک موسسه پزشکی کار می‌کنند. برخی از مسئولیت‌ها در این حرفه عبارتند از:

  • ارزیابی بیماران جدید از طریق مصاحبه پزشکی 
  • تست سفارش برای تایید شرایط مشکوک
  • تشخیص بیماران از طریق آزمایشگاه و نتایج آزمایش 
  • طراحی یک برنامه درمانی برای همه بیماران 
  • تجویز داروها و درمان‌های مناسب برای بیماران 
  • هماهنگی با PCP بیماران و جراح 
  • ارائه مراقبت و معاینات مستمر برای همه بیماران 
  • پیگیری آموزش مداوم و مستمر برای حفظ آخرین یافته‌های تحقیقاتی

3) جراح (NOC31101) با درآمد سالانه 378.634 دلار

جراحان پزشکانی هستند که برای درمان انواع بیماری‌ها عمل جراحی را بر روی بیماران انجام می‌دهند. Indeed می‌نویسد: آنها می‌توانند جراحی عمومی انجام دهند، اما بسیاری در زمینه خاصی از پزشکی تخصص دارند. در حالی که وظیفه اصلی آنها عمل بر روی بیماران است، آنها مسئولیت‌های دیگری نیز دارند؛ از جمله معاینه بیماران برای تشخیص نیاز به جراحی، ایجاد یک برنامه جراحی و درمانی بر اساس سابقه پزشکی بیمار و تحقیق در مورد تکنیک‌های جدید جراحی.

4) روانپزشک (NOC31100) با درآمد سالانه 333.976 دلار

روانپزشکی، طبق گفته انجمن پزشکی کانادا، تخصص پزشکی است که با بیماری‌های ذهن سروکار دارد. بیماران روانپزشکی بیماری‌ها و مشکلاتی دارند که روانپزشک برای درک آنها نیاز به ارزیابی جامع بیولوژیکی، روانی و اجتماعی دارد تا به طور جامع بیمار را ارزیابی کند، مشکلاتش را تشخیص دهد و یک برنامه درمانی برای مراقبت و توانبخشی آنها ایجاد کند. روانپزشکان در محیط‌های مختلفی کار می‌کنند و نقش آنها ممکن است در هر کدام متفاوت باشد. به عنوان مثال، یک روانپزشک در یک بیمارستان عمومی مسئول مراقبت و درمان بیماران بستری روانپزشکی و ارائه مشاوره و ارتباط با واحدهای پزشکی/جراحی و بیماران خواهد بود. از سوی دیگر، فردی که در یک مطب اجتماعی کار می‌کند، بر کار فردی با یک بیمار با استفاده از بسیاری از تکنیک‌های مدیریتی، توانبخشی و روان درمانی تاکید دارد.

5) متخصص ارتودنسی (NOC31110) با درآمد سالانه 269.126 دلار

انجمن متخصصان ارتودنسی کانادا، این متخصصان را دندانپزشکانی تعریف می‌کند که دو تا سه سال دیگر تحصیلات دانشگاهی را برای تخصص در درمان ارتودنسی گذرانده اند. ارتودنسی شاخه‌ای از دندانپزشکی است که در تشخیص، پیشگیری و درمان ناهنجاری‌های دندانی و صورت تخصص دارد. با این حال، ارتودنتیست‌ها با دندانپزشکان متفاوت هستند، زیرا آنها متخصص تشخیص هستند. آنها ابتدا از طریق آموزش 4 ساله دانشکده دندانپزشکی در یک مدرسه یا موسسه معتبر توسط انجمن دندانپزشکی کانادا (CDA) دندانپزشک می‌شوند، پس از آن باید یک برنامه کارشناسی ارشد دو تا سه ساله که توسط CDA معتبر است را برای دوره‌های پیشرفته تکمیل کنند.

6) کنترل‌گر مالی (NOC00012) با درآمد سالانه 207.155 دلار

کنترل‌کننده‌های مالی به عنوان رهبر تیم حسابداری، آنها را در خط مقدم سلامت مالی شرکت قرار می‌دهند. جایی که صورت‌های مالی، حقوق و دستمزد، بودجه و مسائل مربوط به رعایت مالیات را حفظ، مدیریت و تجزیه و تحلیل می‌کنند. طبق اطلاعات LinkedIn Business، حقوق یک کنترل‌کننده مالی بر اساس اندازه شرکت متفاوت است.

7) معمار فضای ابری (NOC21231) با درآمد سالانه 147.474 دلار

معمار ابری یک متخصص فناوری اطلاعات است که بر استراتژی رایانش ابری یک شرکت، از جمله برنامه‌های پذیرش ابر، طراحی اپلیکیشن ابری و مدیریت ابری نظارت دارد. این افراد بر معماری و استقرار اپلیکیشن در محیط‌های ابری، از جمله ابر عمومی، ابر خصوصی و ابر ترکیبی نظارت می‌کنند. آنها همچنین ممکن است در حوزه‌های قانونی خاصی از رایانش ابری مشارکت داشته باشند.

8) مدیر مهندسی نرم افزار (NOC20012) با درآمد سالانه 143.044 دلار

مدیران مهندسی نرم افزار، رهبران توسعه، ایجاد برنامه و برنامه‌های کاربردی نرم‌افزار هستند. آنها همچنین نقطه تماس بخش‌های مختلف شرکت خواهند بود. آنها نه تنها نیاز به درک فنی از برنامه‌ها دارند، بلکه باید بتوانند همین موضوع را به سایر مدیران شرکت به زبان ساده توضیح دهند.

9) دانشمند داده (NOC 21211) با درآمد سالانه 134.960 دلار

وظایف یک دانشمند داده بر اساس LinkedIn Business شامل استخراج معنا از داده‌ها و تفسیر آنها است. این تخصص نیاز به کمک تجهیزات دارد، اما تا حد زیادی به قدرت تحلیلی مغز نیز متکی است. آنها داده‌ها را درک می‌کنند، الگوها را پیدا می‌کنند و از دانش خود برای کمک به ساخت و بهبود محصولات یا خدمات یک شرکت استفاده می‌کنند.

10) وکیل متخصص در امور تجاری و شرکتها (NOC41101) با درآمد سالانه 109.631 دلار

به گفته Best Lawyers، این فضای قانون با ثبت، اداره و عملیات شرکت‌ها و نحوه تعامل سهامداران، مدیران، کارکنان، طلبکاران و سایر سهامداران با یک شرکت و یکدیگر سروکار دارد. بنابراین، وکلای شرکت‌ها به قوانین مربوط به تأسیس، انحلال و ثبت شرکت‌ها، که ممکن است تحت قوانین فدرال یا استانی کانادا شکل گرفته باشند، توجه دارند.

پر درآمد ترین مشاغل کانادا بدون نیاز به مدرک تحصیلی

نکته ای که اهمیت دارد این است، بر خلاف تصور عموم، مشاغل بسیاری در کانادا وجود دارند که نیاز به داشتن مدرک دانشگاهی ندارند و با داشتن تخصص، مهارت و تجربه کاری کافی می‌توانید در این حوزه‌ها در کانادا مشغول به کار شوید.  جدول زیر برخی از این مشاغل به همراه درآمد ساعتی گفته شده است:

شغل
درآمد ساعتی
هتلداری
24.36$
سرآشپز
21.80$
عکاسی
21.32$
آرایشگری
19.86$
نانوایی
18.17$

برای اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت کاری از طریق این مشاغل، مقاله مهاجرت به کانادا با مدرک فنی حرفه‌ای را بخوانید.

مهاجرت کاری به کانادا

با نگاهی به مشاغلی که مرور کردیم، متوجه می‌شویم که مشاغل حوزه بهداشت و درمان و همچنین حوزه فناوری و تکنولوژی در سال‌های پیش رو بالاترین دستمزدها را به خود اختصاص خواهند داد. بنابراین اشخاصی که در حال برنامه‌ریزی برای انتخاب رشته تحصیلی یا شروع مهارت آموزی هستند، می‌توانند با دید بهتری حوزه تخصصی خود را انتخاب کنند. مهاجرت کاری به کانادا می‌تواند هم از طریق اخذ اقامت دائم و هم از طریق اخذ اقامت موقت انجام شود. برنامه‌های نیروهای متخصص که شاخص‌ترین آن اکسپرس انتری است، بیشترین سهم را در جذب مهاجر و صدور اقامت دائم در کانادا دارد. انواع ویزاهای کاری با جاب آفر و یا بدون جاب آفر نیز از جمله اقامت‌های موقت کاری در کانادا است.

کار در کانادا

برنامه نیروهای متخصص (skilled worker)

بهترین و ارزان‌ترین روش مهاجرت به کانادا با اخذ اقامت دائم در زمان کوتاه، اسکیل ورکر فدرال است. در این روش بر اساس توانایی‌های فردی و شخصی خود همچون سن، تحصیلات، سطح زبان و… ارزیابی شده و در صورتی که پرونده موفق باشد، اقامت دائم کانادا را برای خود، همسر و فرزندان زیر 22 سالتان دریافت می‌کنید. برای درخواست اقامت دائم کانادا بهتر است با یک وکیل مهاجرتی مشورت کنید.

جاب آفر کانادا

جاب آفر پیشنهاد کار یا شغلی است که از طریق کارفرمای کانادایی دریافت و به وسیله آن ویزای کاری موقت دریافت می‌کنید. شما بعد از مدتی می‌توانید برای اقامت دائم درخواست دهید.

مدارک لازم برای جاب آفر

برای بستن قرارداد با کارفرما به مدارک زیر نیاز دارید:

  • نام و آدرس کارفرما
  • عنوان شغلی کارفرما
  • نام شرکت
  • نام متقاضی
  • عنوان شغل پیشنهادی
  • توضیح وظایف شغلی
  • تاریخ شروع کار
  • میزان پرداختی‌ها
  •  شرایط کاری (ساعت کاری) 
  •  مزایای شغلی

نرخ بیکاری در کانادا

این کشور با دارا بودن سطح بالای زندگی، امکانات، خدمات رفاهی و منابع طبیعی غنی، یکی از کشورهای پرطرفدار برای کار و اقامت است. جالب است بدانید که نرخ بیکاری 6 درصدی در کانادا این کشور را تبدیل به یکی از قوی‌ترین قطب‌های اقتصادی دنیا کرده است. به همین خاطر بسیاری از متقاضیان مشتاق هستند که از طریق ویزای کاری برای مهاجرت به این کشور اقدام کنند.

جاب آفر کانادا

مزایای کار در کانادا

کار در کانادا دارای مزایای فراوانی است از جمله آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: 

  • درآمد بالا
  • اشتغال در کانادا بدون محدودیت سنی
  • توانایی پس‌انداز 
  • حمایت دولت کانادا از خانواده و کودکان
  • بیمه رایگان
  • تعطیلات رسمی، مرخصی با دریافت حقوق

شما می‌توانید با کمک یک وکیل مهاجرت خوب، تمام این مزایا را با کار در کشور کانادا به دست آورید.

چه عواملی بر میزان درآمد در کانادا تاثیر می‌گذارد؟

درآمدها در کانادا

عوامل تاثیرگذار بر افزایش میزان درآمد در کانادا شامل موارد زیر است:

  •  سمت شغلی: بدیهی است که شغل افراد تاثیر بسیاری بر درآمد آنان دارد.
  • سطح تحصیلات: مدرک تحصیلی بالاتر باعث افزایش درآمد می‌شود.
  • منطقه جغرافیایی (استانی): کار در برخی از استان‌های کانادا درآمد بالاتری دارد. استان‌هایی مانند آلبرتا و بریتیش کلمبیا جزو پردرآمدترین استان‌های کانادا هستند.
  • سابقه‌ کاری: تجربه‌ کاری باعث عواملی همچون پیشرفت شغلی، پروژه‌های موفق، افزایش تخصص و مهارت‌ها می‌شود؛ از این رو می‌تواند به مقدار درآمد شما بی‌افزاید.

دسته بندی مشاغل ناک

گروه ناک
شغل
گروه اصلی 72، به استثنای گروه فرعی 726
افسران و کنترل کنندگان فنی و حمل و نقل
گروه اصلی 73
معامله‌گری
گروه اصلی 82
نظارت بر منابع طبیعی، کشاورزی و تولیدات وابسته
گروه اصلی 83
مشاغل منابع طبیعی و تولیدات مرتبط
گروه اصلی 92
نظارت بر پردازش، تولید و تاسیسات، اپراتورها و کنترل کنندگان تاسیسات
گروه اصلی 93، به استثنای گروه اصلی 932
اپراتورهای کنترل و فرآیند مرکزی، مونتاژکنندگان و بازرسان مونتاژ هواپیما
گروه 6320
آشپز، قصاب و نانوا
گروه 62200
سرآشپزها

سوالات متداول

پردرآمدترین شغل در کانادا چیست؟

تخصص بیهوشی با درآمد سالانه 391.568 دلار پردرآمدترین شغل در کاناداست.

پردرآمدترین شغل بدون نیاز به مدرک تحصیلی در کانادا چیست؟

اپراتور رآکتور انرژی هسته‌ای با میانگین حقوق 88253 دلار در سال پردرآمدترین شغل بدون نیاز به مدرک تحصیلی در کانادا است.

عوامل موثر بر درآمدها در کانادا چیست؟

عواملی همچون سمت شغلی، سطح تحصیلات، شهر محل اقامت و سابقه کاری بر میزان درآمد موثر اند.

درآمد ایرانیان در کانادا چگونه است؟

درآمد ایرانیان مانند سایر ملیت‌های دیگری که در کانادا مشغول به کار هستند، محاسبه می‌شود.

پرتقاضاترین مشاغل در کانادا چه مشاغلی هستند؟

مشاغل مهندسی مانند مهندسی برق، هوافضا و نرم افزار پرتقاضاترین مشاغل در کانادا هستند.

درآمد در کدام شهر کانادا از بقیه بیشتر است؟

درآمدها در شهرهای بزرگ کانادا مانند ونکوور و تورنتو از سایر شهرهای این کشور بیشتر است.

متوسط حقوق در کانادا چقدر است؟

متوسط حقوق در کانادا ساعتی 35.90$ و سالیانه 70 هزار دلار است.

هزینه زندگی در کانادا چقدر است؟

برای اطلاع از هزینه‌ها مقاله هزینه زندگی در کانادا را بخوانید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *