مهاجرت کاری

ویزای جاب سیکر چیست؟

جاب سیکر چیست

ویزای جاب سیکر یک اقامت کوتاه مدت است. با ویزای JOB SEEKER حدود 6 ماه فرصت دارید تا شغل مناسب خود را پیدا کنید و ویزای خود را به ویزای کاری بلندمدت تغییر دهید. برخی از کشورهای اروپایی این ویزا را برای متقاضیان ویزای کاری ارائه می‌دهند. پس اگر شرایط گرفتن جاب آفر را ندارید، می‌توانید از طریق ویزای جاب سیکر در کشور مقصد به دنبال کار بگردید. توجه داشته باشید که ویزای جستجوی کار به شما این امکان را نمی‌دهد که بلافاصله کار خود را شروع کنید. در ادامه بیشتر با این ویزا و کشورهای ارائه دهنده‌ی آن آشنا می‌شویم.

ویزای جاب آفر

ویزای جاب آفر یک نوع ویزای کار موقت است و به افرادی تعلق می‌گیرد که بتوانند از یک کارفرما برای یک موقعیت شغلی در این کشور پیشنهاد کار دریافت کنند. توجه کنید که پیشنهاد شغلی باید برای یک کار تمام وقت باشد. علاوه بر این حقوق دریافتی نباید از استاندارد حقوق برای آن موقعیت شغلی در آن کشور کمتر باشد.

تفاوت ویزای جاب سیکر با جاب آفر

جاب سیکر نوعی ویزای موقت برای پیدا کردن کار تمام وقت و بلند مدت در کشوری خارجی است، اما جاب آفر دعوت‌نامه کارفرمای خارجی برای حضور شما در کشور مورد نظر و عقد قرارداد کاری است. تمکن مالی برای دریافت ویزای جوینده کار از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، اما برای ویزای جاب آفر اینطور نیست. لازم به ذکر است که در روش دریافت پیشنهاد کاری، فرد از بدو ورود مشغول به کار شده و حقوق دریافت می‌کند، اما در ویزای JOB SEEKER اینطور نیست.

جاب سیکر

مزایای ویزای جستجوی کار

کسانی که موفق به دریافت ویزای جستجوی کار می‌شوند، این فرصت را دارند تا از طریق شرکت‌های کاریابی در کشور مقصد به دنبال کار بگردند. این ویزا معمولا برای کشورهایی با نیروی کار کم و نرخ بیکاری پایین ارائه می‌شود و همین موضوع سبب افزایش احتمال یافتن کار در آن کشور خواهد شد. البته بهتر است برای اخذ ویزای جاب سیکر از وکیل مهاجرتی کمک بگیرید.

کدام کشورها ویزای جاب سیکر دارند

کشورهای آلمان، پرتغال، سوئد، اتریش، هلند و دانمارک ویزای جاب سیکر دارند.

شرایط اخذ ویزای جاب سیکر آلمان

آلمان کشوری پیشرفته و کم جمعیت است. به همین دلیل با ایجاد فرصت برای مهاجرین از طریق job seeker، به شما این امکان را می‌دهد که در خاک آلمان به دنبال شغل مناسب خود بگردید و ظرف 6 ماه ویزای خود را به ویزای کاری آلمان تغییر دهید. شما نمی‌توانید با ویزای جاب سیکر آلمان کار کنید. در نتیجه مهاجرت به آلمان با این روش یکی از کم هزینه‌ترین روش‌هاست.

قابل ذکر است که شما از طریق ویزای جاب آفر، آوسبیلدونگ آلمان و ویزای خوداشتغالی آلمان هم می‌توانید در این کشور مشغول به کار شوید. لازم به ذکر است که چنانچه از دانشگاه‌های دولتی آلمان پذیرش گرفته باشید، تحصیل در آلمان رایگان خواهد بود. برای اطلاعات بیشتر مقاله  پذیرش دانشگاه های آلمان  را بخوانید.

جاب سیکر آلمان

ویزای جاب سیکر اتریش

این ویزا هم مانند ویزای جستجوی کار آلمان به متقاضیان کار در اتریش که در خارج از اتحادیه اروپا زندگی می‌کنند، امکان یافتن کار در اتریش را فراهم می‌کند. برای پیدا کردن شغل در اتریش 6 ماه زمان خواهید داشت. بعد از اینکه درخواست کار از کارفرمای اتریشی دریافت کردید، می‌توانید ویزای خود را به ویزای کاری اتریش تبدیل کنید.

ویزای جاب سیکر هلند

ویزای JOB SEEKER هلند به شما یک سال فرصت می‌دهد تا شغل مورد نظر خود را انتخاب کنید و ویزای کاری هلند را دریافت نمائید. البته یکی از پیش نیازهای صدور این ویزا، داشتن مدرک دانشگاهی (حداقل یک ساله) از دانشگاه های هلند است. ویزای جاب سیکر به مدرک زبان یا معدل بالا نیازی ندارد. اگر مدرک شما از دانشگاه دیگری باشد، نیاز به داشتن اقامت موقت هلند برای دریافت جاب سیکر ویزا دارید.  از روش‌های کار در کشور هلند می‌توان به ویزای کاری بلند مدت هلند، ویزای کار فصلی هلند، ویزای کار نیروی ماهر هلند، بلوکارت، خوداشتغالی هلند و … اشاره کرد.

جاب سیکر هلند

ویزای جاب سیکر فرانسه

در گذشته فرانسه ویزای جستجوی کار ارائه می‌داد و متقاضیان کار در این کشور می‌توانستند با این ویزای 6 ماهه در فرانسه به دنبال کار باشند، اما این کشور دیگر ویزای جستجوی کار ندارد و شما تنها از طریق ویزای کاری می‌توانید اقدام کنید. برای کار در فرانسه باید قبل از ورود به خاک این کشور شغل مورد نظر خود را پیدا کنید. کارفرمایان فرانسوی باید شغل مورد نیاز خود را به مدت سه ماه در رسانه‌های فرانسوی منتشر کنند. اگر متقاضی برای آن پیدا نشد، باید موقعیت شغلی را در اتحادیه اروپا آگهی کند. چنانچه بعد از آن هم نیرو پیدا نشد، می‌تواند خارج از اتحادیه اروپا آگهی خود را منتشر کند.

ویزای جاب سیکر کانادا

کانادا در گذشته ارائه دهنده ویزای جاب سیکر به مهاجران بوده است، اما اکنون از طریق برنامه‌های دیگری نیروی کار می‌پذیرد. ویزای job seeker کانادا یک اقامت کوتاه مدت بود که به شما این اجازه را می‌داد که 6 تا 9 ماه در کانادا بمانید و به دنبال شغل باشید. اگر در پایان این شش ماه مکانی را برای استخدام پیدا می‌کردید، به شما ویزای کار یا اجازه کار داده می‌شد. در ادامه راه‌های جایگزین برای مهاجرت به کانادا از طریق کار را معرفی می‌کنیم.

جاب سیکر کانادا

Temporary Work Permit Visa

این ویزا برای متقاضیانی صادر می‌شود که قرار است در کانادا کار کنند. البته شما می‌توانید پس پایان اعتبار آن ویزای خود را تمدید کنید، در این صورت یک ماه قبل از پایان اعتبار ویزای کار باید برای تمدید آن اقدام کنید، در غیر این صورت مجبور به ترک این کشور خواهید بود. این ویزا به دو نوع تقسیم می‌شود. ویزای اپن ورک پرمیت را می‌توانید از طریق ویزای توریستی کانادا نیز دریافت کنید. مهلت استفاده از این فرصت تنها تا 28 فوریه 2025 است. با اپن ورک پرمیت می‌توانید برای هر کارفرمایی کار کنید، اما ویزای کلوز ورک پرمیت تنها از طریق دریافت جاب آفر ارائه خواهد شد.

توصیه می‌شود در تمامی مراحل اخذ ویزا از یک وکیل مهاجرتی با تجربه کمک بگیرید.

سوالات متداول

چه کشورهایی ویزای جاب سیکر دارند؟

کشورهای آلمان، اتریش، سوئد و همچنین پرتغال ویزای جاب سیکر ارائه می‌دهند.

آیا می‌توان با ویزای جاب سیکر کار کرد؟

خیر. برای اخذ مجوز کار باید ویزای کاری دریافت کنید. جاب سیکر تنها برای یافتن شغل در کشور مقصد است.

آیا کانادا ویزای جاب سیکر دارد؟

خیر. این کشور دیگر ویزای جاب سیکر ارائه نمی‌دهد.

هزینه ویزای جاب سیکر چقدر است؟

ویزای جاب سیکر ارزان نیست و شما باید هزینه زندگی خود را در مدت اقامت خود در کشور مقصد داشته باشید. این هزینه بسته به کشور مقصد متفاوت خواهد بود.

بازگشت به لیست

4 دیدگاه در “ویزای جاب سیکر چیست؟

  1. Farhad گفت:

    تمکن مالی جاب سیکر چقد باید باشه ؟

    1. fides گفت:

      وقت بخیر. بسته به مدتی که اونجا هستید، باید تمکن مالی داشته باشید. به عنوان مثال اگر ویزای جاب سیکرتون سه ماهه هست، باید برای سه ماه زندگی در کشور مقصد تمکن مالی داشته باشید.

  2. نیلوفر گفت:

    اگه شرایط گرفتن ویزای جاب سیکر آلمان رو داشته باشیم چقد طول میکشه که اوکی بشه و بریم آلمان؟

    1. مجتبی معراجی گفت:

      سلام وقتتون بخیر. بستگی به وقت سفارت داره و نمیشه زمانی براش تایید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *