مهاجرت

مهاجرت با حیوان خانگی

مهاجرت با حیوان خانگی

بردن حیوان‌خانگی به خارج از کشور دغدغه بسیاری از سرپرستان است. ممکن است شما به دلیل وابستگی به حیوان خانگی‌تان، تصمیم بگیرید هنگام مهاجرت، او را با خود ببرید. در این میان احتمالا سوالاتی برای شما پیش آید. سوالاتی مانند هزینه بردن حیوان خانگی به خارج از کشور،  مدارک مورد نیاز، شرایط خروج حیوان خانگی و…. در این مقاله قصد داریم علاوه بر پاسخ دادن به سوالات، شما را با قوانین و مقررات کشورهای مختلف، ایرلاین‌ها و شرایط برای بردن حیوان‌خانگی به خارج از کشور آشنا کنیم.

شرایط بردن سگ به خارج از کشور

خروج سگ از کشور نیازمند دانستن و رعایت قوانین و مقررات کشور مقصد است. برخی از قوانین که باید به آن توجه کنیم:

  1. در برخی از کشورها ورود حیوانات خانگی از قبیل سگ ممنوع است. پس در نظر داشته باشید که آیا کشور مقصد اجازه ورود به سگ را می‌دهد یا خیر؟
  2. سگ شما باید گواهی سلامت داشته باشد. مواردی که در این گواهی گفته می‌شود شامل سابقه واکسیناسیون، تست‌های خون، سوابق بیماری و گواهی سلامت دامپزشک است.
  3. نصب میکروچیپ بر روی گوش سگ. بر روی میکروچیپپ شماره تماس شما یا حتی اطلاعات پزشکی ثبت شده که در مواقع اضطراری به کمک می‌آید.
نکته‌ای که باید آن را در نظر داشته باشید این است که شما باید 24 ساعت قبل سفر با شرکت هواپیمایی مبدا هماهنگی‌های لازم را انجام دهید تا از نکات ضروری و قوانین شرکت هواپیمایی مورد نظرتان برای ورود حیوانات به هواپیما مطلع شوید. بهتر است دو ساعت و نیم قبل از پرواز در سفرهای خارجی و یک ساعت و نیم قبل از پروازهای داخلی در فرودگاه حاضر باشید؛ زیرا پذیرش حیوان خانگی و تحویل آن به قسمت باربری زمان‌بر خواهد بود.

شرایط بردن گربه به خارج از کشور

همان قوانین و مقررات بردن سگ به خارج از کشور در اینجا هم صدق می‌کند. برای بردن گربه به خارج از کشور، دانستن قوانین و مقررات کشور مبدا و مقصد ضرورت دارد. توجه داشته باشید که قوانین مربوط به حمل حیوانات در هر کشور با کشور دیگر متفاوت است. این شرایط در برخی از کشورها پیچیده و سخت و در برخی دیگر ساده‌تر است. به عنوان مثال کشوری همچون آلمان تنها گواهی‌های سه ساله با مهر معتبر را می‌پذیرد. شما باید علاوه بر شناسنامه، پاسپورت حیوان را هم همراه خود داشته باشید. همچنین ارائه گواهی آزمایش آنتی‌بادی، کارت واکسن‌ها و… الزامی است. صاحبان گربه باید توجه داشته باشند که باکس گربه برای ارسال به خارج از کشور باید به صورتی باشد که گربه فضای کافی برای دور زدن داشته باشد و منافذ باکس باید به گونه ای باشد که هوا در آن رد و بدل شود.

شرایط بردن پرنده به خارج از کشور

خروج  پرندگان از کشور و ورود آنها به کشوری دیگر قوانین و مقررات مربوط به خود را دارد. در برخی از کشورها ممنوعیت‌هایی برای ورود پرندگان به کشور وجود دارد و تنها در شرایطی خاص با ارائه اسناد و مدارک امکان‌پذیر خواهد بود. هر مسافر تنها مجاز است از هرگونه پرنده حداکثر 10 عدد از کشور خارج نماید. معمولا حمل پرندگانی مانند اردک، خروس، مرغ، غاز یا پرندگان وحشی در بار بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی ممنوع است.

شرایط بردن خرگوش به خارج از کشور

شاید از نظر کشور مقصد مشکلی در ارسال این حیوان وجود نداشته باشد، اما باید در نظر داشته باشید که حمل این حیوان خانگی در بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی ممنوع است. بنابراین قبل از سفر حتما باید با شرکت هواپیمایی مورد نظر هماهنگی لازم  را انجام دهید.

نحوه ارسال حیوان خانگی به خارج از کشور

2 روش برای ارسال حیوان خانگی به خارج از کشور وجود دارد:

حمل حیوان زنده به صورت همراه مسافر(AVIH)

در این روش حیوان خانگی به همراه مسافر خارج می‌شود. در هنگام خرید بلیط باید کد سرویس حمل موجود زنده (AVIH) را از آژانس هواپیمایی دریافت کنید. همچنین در روش همراه مسافر حیوان در قفس مخصوص خود در داخل ترمینال فرودگاه تحویل کارمند هواپیمایی می‌شود و در ترمینال مقصد همراه چمدان‌ها به مسافر تحویل داده می‌شود. در برخی موارد نیز اجازه ورود حیوان خانگی همراه مسافر به داخل کابین مسافری وجود دارد. هر مسافر می‌تواند دو قلاده سگ یا گربه یا ۱۰ پرنده تزیینی را در هواپیما به صورت همراه حمل کند.

حمل حیوان زنده به صورت باربری (CARGO)

این روش کم‌هزینه‌تر و مطمئن‌تر از روش قبلی است. در روش کارگو حیوان چند روز پیش از پرواز، تحویل دفتر یکی از شرکت‌های باربری هواپیمایی داده می‌شود و برای ارسال به مقصد، بارنامه می‌شود. توجه کنید که حمل سگ و گربه با این روش ممنوع است و تنها در صورتی انجام می‌شود که مجوزهای لازم از دامپزشکی دریافت شده باشد.

هزینه ارسال حیوانات خانگی به خارج از کشور

هزینه ارسال حیوان خانگی

هزینه‌ ارسال حیوان خانگی به خارج از کشور بر اساس موقعیت مکانی، کشور مقصد، شرکت هواپیمایی مورد نظر، نوع حیوان، نژاد، نوع ارسال حیوان و وزن آن متفاوت است. هزینه‌هایی که برای ارسال باید بپردازید، شامل موارد زیر می‌شود:

  • هزینه‌های واکسیناسیون
  • آزمایشات مورد نیاز
  • گواهی سلامت
  • باکس یا جعبه مناسب
  • کرایه حمل و نقل
  • ایرلاین انتخابی
  • تایید اسناد  USDA
  • هزینه‌های گمرکی
  • مالیات وارداتی فرودگاه

هزینه ارسال حیوان خانگی به روش همراه (روش اول)

برای برآورد هزینه حمل هوایی پرند‌گان خانگی، باید وزن پرنده همراه با قفس را 4 برابر کنید تا رقم اضافه بار مشخص شود. برای سایر حیوانات خانگی نیز، وزن حیوان‌ با قفس‌ را 2 برابر کنید تا عدد اضافه بار تعیین شود.

هزینه ارسال حیوان خانگی به روش غیر همراه (روش دوم)

همانطور که گفته شد ارسال با این روش به صرفه تر است. برای ارسال حیوان خانگی با این روش باید از طریق شرکت هواپیمایی معتبر اقدام کنید. حیوان خانگی شما با اخذ مدارک مخصوص مورد نیاز، با توجه به مقررات حمل هوایی حیوان زنده، با اولین پرواز از شرکت مورد نظر شما، بارنامه شده و به مقصد مورد نظر شما ارسال می‌شود. هزینه‌های حمل هوایی آن نیز در بارنامه درج شده و به شما اعلام می‌گردد. این هزینه‌ها بر اساس کشورهای مختلف متفاوت است.

مدارک لازم برای خروج حیوان خانگی

  1. گواهی سلامت دامپزشکی بین‌المللی از کشور مبدا (مدت اعتبار این گواهی از تاریخ صدور یک هفته است.)
  2. شناسنامه بهداشتی به همراه کپی صفحه اول که تمامی مشخصات واکسن در آن درج شده است.
  3. اصل گذرنامه مسافر به همراه کپی از صفحه مشخصات
  4. کارت میکروچیپ (تراشه الکترونیکی) و یک برگ کپی از آن 
  5.  فیش واریزی برای هر حیوان

قرنطینه حیوانات خانگی

امروزه برخی از کشورها به منظور جلوگیری از سرایت بیماری حیوانات به مناطق دیگر، پس از ورود حیوانات خانگی به خاک کشورشان، آنها را قرنطینه می‌کنند. قرنطینه حیوانات خانگی به دو بخش قرنطینه مرزی و قرنطینه داخلی تقسیم‌بندی می‌شود. استمرار در امر قرنطینه، باعث جلوگیری از نفوذ عوامل بیماری‌زا می‌شود که به موجب آن سلامت حیوانات و به تبع آن سلامت جامعه را به دنبال خواهد داشت.

ارسال حیوانات خانگی به کشورهای مختلف

قوانین کشورهای مختلف برای ورود حیوان متفاوت است. در ادامه به برخی از این قوانین می‌پردازیم.

بردن حیوان خانگی به آمریکا

ارسال حیوان به آمریکا

شما برای بردن حیوان خانگی به آمریکا باید علاوه بر اطلاع از قوانین، از خدمات دامپزشکی (APHIS) و مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده آمریکا (CDC) نیز مطلع باشید. این وظیفه صاحب حیوان خانگی است که قوانین، مقررات و شرایط ورود حیوان خانگی به آمریکا را بررسی کند.

شرایط بردن سگ به آمریکا

کشور امریکا مقررات به خصوصی برای ورود سگ به این کشور را دارد. متقاضی باید تمامی قوانین CDC را رعایت کند؛ در غیر این صورت به سگ شما اجازه ورود به ایالات متحده نخواهند داد. اگر متقاضی شرایط CDC را رعایت نکند، سگ او با هزینه متقاضی به کشور مبدا بازگردانده می‌شود.

مدارک بردن سگ به آمریکا

  1. پاسپورت پت: مواردی که در پاسپورت حیوان خانگی درج می‌شود شامل سن، نژاد، رنگ، شماره میکروچیپ و … می‌باشد. حتما از درستی موارد گفته شده در پاسپورت حیوان خانگی‌تان اطمینان داشته باشید.
  2. میکروچیپ: بدون کاشت میکروچیپ هیچ کدام از مدارک اعتبار نخواهد داشت.
  3. فرم انکس: در این مدرک علاوه بر مشخصات سگ، مشخصات صاحب سگ هم درج می‌شود.
  4. گواهی (مجوز) ورود به کشور آمریکا: برای دریافت این گواهی مشخصات سگتان را باید در سامانه دولتی این کشور ثبت کنید.
  5. واکسیناسیون معتبر و کامل: از تزریق واکسن باید حداقل 21 روز و حداکثر 10 ماه گذشته باشد.
  6. گواهی سلامت و گواهی انگل‌تراپی: این گواهی باید به صورت لاتین و با تاریخ به روز توسط دامپزشک صادر شود.
  7. آزمایش تیتر هاری (سرولوژی): هاری بیماری مشترک بین حیوانات و انسان است. قابل ذکر است که آزمایشگاه هاری در ایران برای آمریکا اعتبار ندارد.
  8. برگه خروج از اداره دامپزشکی: آخرین مرحله است که در آن تمام مدارک توسط شما یا مامور به اداره دامپزشکی ارائه و برگه‌ای تحت عنوان برگه خروج برای شما صادر می‌شود.

مدارک بردن گربه به کشور آمریکا

  1. پاسپورت: پاسپورت باید معتبر و آپدیت باشد؛ همچنین توسط دامپزشک و به صورت لاتین تهیه و تنظیم شود.
  2. واکسیناسیون: واکسیناسیون باید طبق FDA صورت گرفته باشد. همچنین نسبت به آپدیت بودن واکسیناسیون اطمینان حاصل کنید.
  3. گواهی انگل‌تراپی: این گواهی توسط دامپزشک و با مشخصات حیوان خانگی تان به صورت لاتین تهیه و تنظیم می‌شود.
  4. میکروچیپ گربه شما باید دارای این تراشه کوچک الکترونیکی باشد. به این نکته توجه کنید نبودن میکروچیپ در بدن گربه تان باعث بی‌اعتبار شدن تمامی مدارک می‌شود.
  5. آزمایش تیتر هاری: به علت مشترک بودن این بیماری بین انسان و حیوانات این آزمایش اهمیت فراوانی دارد و به طور کلی بدون گواهی تیترهاری، اجازه ورود گربه به کشور آمریکا داده نمی‌شود.
  6. فرم‌ها و جدول‌ها: یکی از این فرم‌ها انکس است که در آن اطلاعات صاحب حیوان و مشخصات گربه از قبیل سن، نژاد، رنگ، جنسیت، شماره میکروچیپ و …درج می‌شود.
  7. دریافت گواهی خروج: آخرین مرحله بردن گربه‌تان به آمریکا است. این گواهی توسط اداره دامپزشکی صادر می‌شود. این گواهی به صورت 2 برگ دارای هولوگرام است  که باید به فرودگاه کشور مبدا و مقصد ارائه دهید.

شرایط بردن حیوانات خانگی به ترکیه

ارسال حیوان به ترکیه

ترکیه مقصد مناسبی برای بردن حیوان خانگی‌تان است؛ زیرا مردم ترکیه به حیوانات علاقه زیادی دارند. در این کشور دامپزشکی‌های دولتی و خصوصی برای پذیرش حیوانات وجود دارد. علاوه بر آن حیوانات در این کشور از خدمات بیمه‌ی درمانی بهره‌مند می‌شوند. حتی اگر شما موقتا به سفر روید، پانسیون‌هایی وجود دارند که می‌توانید حیوان خانگی خودتان را در آنجا بگذارید. جالب است بدانید که برخی از مراکز خرید در ترکیه وجود دارند که از حیوان خانگی‌تان در هنگام خرید مراقبت می‌کنند.

مدارک مورد نیاز جهت بردن حیوان خانگی به ترکیه

  1. شناسنامه حیوان که دارای اطلاعاتی مانند نام، سن، نژاد و مشخصات فردی اوست.
  2. تزریق واکسن‌های معتبر 14 روز قبل از سفر به ترکیه
  3. دریافت گواهی سلامت از دامپزشکی کشور مبدا
  4. دریافت نامه خروج از کشور
  5. میکروچیپ 
  6. مجوزها، فرم‌ها و جداول درخواستی ترکیه
  7.  تیتر هاری

شرایط بردن حیوانات خانگی به دبی

ارسال حیوان به دبی

از محبوب‌ترین مقاصد ایرانیان برای مسافرت و مهاجرت کشور امارات و شهر دبی است. ایرانیانی که قصد سفر به دبی با حیوان خانگی‌شان را دارند، باید بدانند که انتقال حیوان به این کشور فقط از طریق گارگو امکان‌پذیر است و هر نفر می‌تواند حداکثر 2 حیوان خانگی به کشور امارات منتقل کند. چند نژاد سگ که نگهداری آن در آپارتمان‌های دبی ممنوع است:

  • تریر
  • بول تریر مینیاتوری 
  • هاسکی 
  • بولداگ 
  • بولداگ انگلیسی

مدارک انتقال حیوان خانگی به دبی

  1. کپی پاسپورت، ویزا اقامت امارات و شناسه امارات صاحب حیوان خانگی
  2. مجوز واردات حیوان خانگی امارات
  3. کارت واکسیناسیون یا پاسپورت حیوان خانگی
  4. گواهی سلامت رسمی معتبر از کشور صادرکننده
  5. گواهی تست خنثی‌سازی سرم هاری 
  6. میکروچیپپ 
  7. واکسیناسیون کامل و آپدیت (توجه کنید که از واکسیناسیون انجام شده نباید بیش از 1 سال گذشته باشد.)

شرایط بردن حیوان خانگی به کانادا

ارسال حیوان به کانادا

بردن حیوان خانگی به کانادا بر اساس عواملی همچون نوع حیوان، گونه، کشور مبدا، وضعیت سلامتی و هدف از ورود حیوان متفاوت است. بهتر است بدانید که اگر صاحب سگ یا گربه هستید و قصد مهاجرت به کانادا را دارید، نیازی به اخذ مجوز و نصب میکروچیپ بر روی حیوانتان ندارید. تنها ارائه گواهی دامپزشکی یا گواهی واکسیناسیون کافی است. هر نفر می‌تواند حداکثر 3 حیوان خانگی با خود به کانادا ببرد. توجه داشته باشید که در قوانین کانادا فعلا اشاره‌ای به تیترهاری برای سگ‌ها و گربه‌ها نشده است، اما اگر مبدا سفر ایران باشد، با توجه به وجود این کشور در لیست کشورهای پر خطر از لحاظ ویروس هاری، به صاحب پت پیشنهاد می‌شود برای اطمینان از تاثیر واکسیناسیون و اطمینان از ایجاد ایمنی پت در مقابل ویروس، به صورت کاملاً اختیاری جهت ریپورت آزمایش تیتر هاری اقدام کند.

مدارک مورد نیاز برای بردن حیوان خانگی به کانادا

  1. میکروچیپ
  2. واکسیناسیون کامل
  3. مجوزها، فرم‌ها و جداول درخواستی کانادا
  4. مدارک اثبات مالکیت پت

شرایط بردن حیوان خانگی به استرالیا

ارسال حیوان به استرالیا

استرالیا کشوری با اکوسیستم خاص مختص به خودش است. این کشور قوانین سخت‌گیرانه‌ای برای بردن حیوان خانگی به خاکش دارد. بردن گربه و سگ به استرالیا رایج است. استرالیا کشورهای مبدا را به 3 دسته اصلی فاقد هاری (بی‌خطر)، تحت کنترل هاری (کم‌خطر) و مبتلا به هاری (پرخطر) تقسیم کرده است که در این دسته‌بندی ایران جزو کشورهای پرخطر قرار می‌گیرد. متاسفانه امکان انتقال سگ‌ها و گربه‌ها از ایران به استرالیا به صورت مستقیم وجود ندارد و باید حیوان خانگی به کشور مورد تایید استرالیا انتقال داده شود، بعد از مدت مشخصی و طی کردن آزمایشات لازم می‌توان آن را به استرالیا ارسال کرد. این انتقال از طریق کارگو و بدون همراهی مسافر انجام می‌گیرد.

قوانین و موارد مربوط به بردن حیوانات خانگی به استرالیا

  •  داشتن میکروچیپ 
  • واکسیناسیون کامل و آپدیت شده:  که نباید بیش از یکسال از آخرین واکسن‌های ویروسی گذشته باشد.
  • آزمایش تیتر هاری: این آزمایش در استرالیا به صورت 2 مرحله‌ای انجام می‌شود:
  1. مرحله اول در ابتدای پروسه انجام می‌گیرد و در آن نمونه به خارج از کشور ارسال می‌شود و در یک آزمایشگاه مورد تایید استرالیا انجام می‌گیرد.
  2. مرحله دوم زمانی انجام می‌شود که پت به خاک کشور مورد تایید استرالیا می‌رسد. از موارد مهم در این مورد، مورد تایید بودن آزمایشگاهی است که نمونه به آن ارسال می‌شود؛ تکنیک انجام آزمایش و صحت موارد قید شده در برگه ریپورت آزمایش تیتر هاری است.
  • آزمایشات تکمیلی: در کشور استرالیا علاوه بر آزمایش هاری، منفی بودن تست بیماری‌های بروسلا، لیشمانیا و لپتوسپیروز از شرایط الزامی ورود حیوانات خانگی به استرالیا به شمار می‌آید.
  • مجوزها، فرم‌ها و جداول درخواستی استرالیا
  • اخذ مجوز ورود پت از استرالیا: بدون دریافت این مجوز از ورود حیوانات خانگی به این کشور جلوگیری به عمل می‌آید.
  • قرنطینه اجباری: بعد از انجام تمام مراحل و ارسال به ملبورن، قرنطینه اجباری ۱۰ روزه برای حیوانات خانگی اعمال می‌شود. توجه داشته باشید که اعمال قرنطینه اجباری فقط از طریق شهر ملبورن امکان‌پذیر است.

شرایط بردن حیوان خانگی به آلمان

از آنجایی که کشور آلمان در چند سال اخیر مهاجران ایرانی زیادی را پذیرفته است، رفت و آمد ایرانیان به آلمان افزایش یافته است. انتقال حیوان به آلمان از طریق همراه مسافر و کارگو امکان‌پذیر است.

مدارک بردن حیوان خانگی به آلمان

  1. میکروچیپ
  2. واکسیناسیون کامل و آپدیت باشد و بیش از 1 سال از آن نگذشته باشد.
  3. آزمایش تیترهاری
  4. درمان ضد انگلی
  5. مجوزها، فرم‌ها و جداول درخواستی آلمان

شرایط بردن حیوان خانگی به اروپا

ارسال حیوان به اروپا

همانطور که می‌دانید کشورهای اروپایی از مقاصد محبوب و پر رفت و آمد ایرانیان است. اتحادیه اروپا هم با گذاشتن قوانینی، شرایط ورود حیوانات خانگی به خاک 28 کشور عضو اتحادیه را تعیین می‌کند.

مدارک مورد نیاز ارسال حیوان خانگی به اروپا

  1. پاسپورت حیوان خانگی: هر دامپزشک رسمی می‌تواند پاسپورت حیوان خانگی را پس از نتیجه موفقیت‌آمیز هویت، بررسی‌های اسنادی و فیزیکی انجام شده بر روی حیوان خانگی صادر کند.
  2. علامت‌گذاری: حیوانات خانگی که می‌خواهند به اروپا منتقل شوند باید با علامتی خوانا مشخص شوند.
  3. واکسیناسیون علیه هاری: قبل از انتقال به اروپا باید واکسن هاری حیوان خانگی توسط دامپزشک زده شود. توجه داشته باشید که از زمان واکسیناسیون حیوان خانگی شما باید حداقل 12 هفته گذشته باشد.
  4. آزمایش آنتی‌بادی هاری: این آزمایش برای انتقال حیوانات به اروپا الزامی است. دامپزشک باید آزمایش را حداقل 30 روز پس از تاریخ واکسیناسیون علیه هاری انجام دهد. علاوه بر آن  برای سفر باید 3 ماه از این آزمایش گذشته باشد.
  5. درمان کرم نواری: این درمان مختص سگ‌هاست. باید مطمئن شوید که سگ شما 1 تا 5 روز قبل از ورود به یکی از کشورهای فنلاند، ایرلند و مالت تحت درمان کرم نواری قرار بگیرد. دامپزشک در بخش مربوطه پاسپورت، باید درمان کرم را تأیید کند.
  6. گواهی سلامت: این گواهی را از دامپزشک رسمی دریافت کنید. به یاد داشته باشید که این گواهی باید توسط مقام صلاحیت‌دار تأیید شده باشد. گواهی سلامت باید از تاریخ صدور به مدت 10 روز توسط دامپزشک رسمی تایید شود. برای هر سفر دریافت گواهی سلامت الزامی است. گواهی سلامت باید اطلاعات زیر را داشته باشد:
  7. کد عددی آلفا
  8. جزئیات واکسیناسیون علیه هاری
  9. جزئیات نمونه‌گیری خون در صورت لزوم
  10. جزئیات درمان کرم نواری

جهت مشاوره رایگان فرم ارزیابی را تکمیل کنید.

حمل و نقل حیوان خانگی از طریق هواپیما

در این قسمت می‌خواهیم به انواع شرکت هواپیمایی در ایران، مدارک مورد نیاز و شرایط پذیرش حیوانات بپردازیم.

1. شرکت هواپیمایی ماهان:

شرایط پذیرش:

  • ورود حيوانات اهلی و پرندگان آزاد است.
  • ورود حیوانات به کابین مسافری غیرمجاز است.
  • امکان حمل حیوان زنده با هواپیما به صورت کارگو یا غیرهمراه

مدارک لازم:

  • ارائه گواهی سلامت از دامپزشک‌های دولتی
  • ارائه کارت واکسن حیوان 
  • شناسنامه یا گذرنامه حیوان
  • رسید پرداخت کرایه حمل
  • تکمیل فرم‌های مربوطه

2. شرکت هواپیمایی تابان:

شرایط پذیرش:

  • میزان بار مجاز برای مسافران به صورت مجزا از حیوانات در نظر گرفته می‌شود.
  • ورود حيوانات اهلي و پرندگان آزاد است.
  • وزن حیوان و وزن قفس به طور جداگانه محاسبه می‌شوند و جزو اضافه بار هستند.
  • نرخ اضافه بار به صورت زیر است:
  1. پرندگان، وزن کامل پرنده به همراه قفس × 4
  2. حیوانات اهلی، وزن کامل حیوان به همراه قفس × 2
  • حیوانات اهلی، پرندگان و تخم آن‌ها را تحت هیچ شرایطی نمی‌توان وارد کابین مسافری کرد.

مدارک لازم:

  • ارائه کارت واکسن
  • ارائه کارت بهداشت
  • تکمیل فرم‌های مربوطه

3. شرکت هواپیمایی کاسپین:

اجازه حمل هیچ حیوانی را نمی‌دهد.

4. شرکت هواپیمایی کیش ایر: 

شرایط پذیرش:

  • حمل حیوانات خانگی و پرندگان در قفس یا باکس مخصوص مجاز است.
  • قفس یا باکس مخصوص حیوان باید دارای تهویه مناسب و در اندازه استاندارد باشد.
  • میزان بار مجاز برای مسافران به صورت مجزا از حیوانات در نظر گرفته می‌شود و وزن حیوان و وزن قفس به طور جداگانه محاسبه می‌شوند و جزو اضافه بار هستند.
  • نرخ اضافه بار به صورت زیر است:
  1. هزینه حمل حیوانات اهلی و خانگی، وزن کامل حیوان به همراه قفس × 2 × مقدار اضافه بار مسیر.
  2. هزینه حمل پرندگان خانگی، وزن کامل پرنده به همراه قفس × 4 × مقدار اضافه بار مسیر.

چند نکته ضروری درباره ارسال حیوان خانگی به کشور دیگر

  1. قبل از مسافرت با حیوان خانگی خود، تمامی مدارک پزشکی او را آماده کنید و در صورت نبود هر کدام، فورا آن را فراهم کنید.
  2. آب و غذا به اندازه‌ کافی در ظرف مخصوص باکس حیوان و در دسترس او قرار دهید تا او در طول سفر از آنها استفاده کند.
  3. جعبه کمک‌های اولیه مخصوص زمان حمل و نقل حیوانات خانگی خود را همراه داشته باشید.
  4. قبل از سفر از سلامت او اطمینان حاصل کنید.
  5. در روش اول (AVIH) در صورتی که حیوان اجازه ورود به کابین را داشته باشد، باید توجه داشته باشید که قفس آنها به اندازه کافی کوچک باشد تا زیر صندلی مسافر قرار گیرد.
  6. جالب است بدانید که برخی از ایرلاین‌ها پذیرش حیوان را به صورت اضافه بار (وزن حیوان+وزن قفس/باکس) حساب می‌کنند.
  7. فرستادن حیوان به بعضی از کشورها مانند انگلیس، دبی و عمان از طریق بار همراه، ممکن نبوده و فقط از طریق کارگو و تحویل حیوان به باربری ممکن است.

سوالات متداول

هزینه حمل حیوان به خارج از کشور چقدر است؟

هزینه حمل حیوان با توجه روش حمل، وزن حیوان، نوع و…حیوان متفاوت است، اما اگر حمل حیوان از طریق کارگو (روش دوم) باشد، با توجه به نوع قفس، وزن حیوان متفاوت است و جزوه هزینه اضافه بار محاسبه می‌شود.

چگونه حیوان خانگی مان را با هواپیما به مسافرت ببریم؟

برای بردن حیوان خانگی تان باید از قبل با شرکت هواپیمایی مورد نظر هماهنگی لازم را انجام دهید و مدارک لازم و اقدامات ضروری را از قبل به آن شرکت ارسال کنید.

نگهداری چه نژادهایی از سگ ها در دبی غیر قانونی است؟

تریر، بول تریر مینیاتوری، هاسکی، بولداگ و بولداگ انگلیسی

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *